מומחים מנסים לנבא את המהלך הצפוי של מגפת הקורונה בחודשים הקרובים (מתוך אתר Medscape)

קורונה

על-רקע הפתיחה מחדש של האתרים בארצות הברית והניסיון לשוב למסלול שקדם למגפת הקורונה, מספר מומחים למחלות זיהומיות ואפידמיולוגים מסכימים כי בחורף הבא תתכן עליה ניכרת בהיקף מקרי זיהום בנגיף הקורונה. עם זאת, הם לא מסכימים באשר לסיכויים לעליה חוזרת במספר המקרים ובנוגע לגורם לעליה זו.

ד”ר פיטר פיוט מאוניברסיטת וושינגטון בסיאטל פרסם מאמר שפורסם בכתב העת JAMA לפני כחודשיים בו חזה עליה נוספת במספר מקרי זיהום בנגיף הקורונה. פרופ’ עלי מוקדד מאוניברסיטת וושינגטון תמך במגמה זו, למרות העליה המהירה בהיקף החיסונים בארצות הברית.

המומחים משערים כי למרות שמספר המקרים החדשים של זיהום בנגיף הקורונה ומספר מקרי התמותה צפוי להמשיך לרדת במהלך הקיץ, שיעור הזיהומים יעלה שוב בסתיו ועשוי להיות גבוה יותר משמעותית בחורף.

מספר מקרי התמותה עקב הזיהום בנגיף הקורונה במהלך עליה זו בהיקף ההדבקה תלויה בעיקר ברמת החיסון באותה נקודת זמן ובווריאנטים החדשים שיהיו בחורף.

למניעת עליה חוזרת בהיקף מקרי ההדבקה, המומחים מאמינים כי נדרש יהיה לחסן 80-85% מהאוכלוסיה עד סוף השנה. בשלב זה, גם עם הרחבת מתן החיסונים לילדים בגילאי 12-15 שנים, רק 85% מהאוכלוסיה תהיה זמינה לקבלת חיסון כנגד נגיף הקורונה. מבין אלו, 30% אינם מעוניינים לקבל חיסון. לכן, גם בתרחיש הטוב ביותר, מדובר בכיסוי של 50-60% לפני החורף.

לאור הירידה בחסינות בעקבות קבלת החיסון, אלו שחוסנו בין דצמבר 2020 ועד פברואר 2021 ככל הנראה יידרשו למנת דחף לפני החורף. הדרך היחידה לנצח במשחק הזה הוא להגיע להיקף מחוסנים 85% מוקדם ככל הניתן.

שלושה מומחים אחרים למחלות זיהומיות הסבירו כי עליה במספר מקרי ההדבקה בנגיף בהחלט תתכן במהלך החורף, אך הם אופטימיים כי העליה בהיקף החיסונים תגבור על עליה זו ולכן הזיהום עשוי להיות הרבה פחות מסוכן מאשר בחורף הקודם.

מומחים אחרים דחו את הרעיון כי ניתן להוסיף את אלו שכבר נדבקו בנגיף הקורונה לאלו שקיבלו את החיסון על-מנת להשיג יעד כיסוי של 70-80% הנדרש להשגת חסינות עדר. ראשית, ישנה חפיפה בין אלו שחוסנו ואלו שנדבקו בנגיף. שנית, לאחר הדבקה בנגיף החסינות נעלמת די מהר ולכן לא ניתן להסתמך על כך שאלו שנדבקו בנגיף מוגנים מפני הזיהום.

מומחים מאוניברסיטת מישיגן מקווים כי המספרים ימשיכו לרדת ויישארו נמוכים וכי עוד ועוד אנשים יקבלו את החיסון, כך שהיקף המחוסנים באוכלוסיה יגיע לאזור ה-70%. השאלה אם תהיה עלייה בחורף תלוי בחלקה בהיקף האוכלוסיה בסיכון או היקף התושבים שלא קיבלו את החיסון עד לנקודה זו.

עוד קיימת אפשרות של וריאנט אגרסיבי ומדבק יותר אשר עלול להתגבר על החיסון. עד כה, אין עדויות לכך, אך בהחלט מדובר בחשש תיאורטי.

מומחים מאוניברסיטת דרום קליפורניה אינם מסכימים עם המומחים שקבעו כי נגיף הקורונה הוא נגיף עונתי. לדבריהם, העליות בהיקף מקרי ההדבקה שתועדו בנובמבר ודצמבר לא אירעו בעקבות שינויים במזג האוויר, אלא עקב שינויים התנהגותיים. התושבים הפכו עצלנים והתעייפו מהקפדה על מסכות. עם זאת, הם מסכימים עם ההערכות כי ההקפדה על מסכות ועל ריחוק חברתי לא יחזיקו מעמד לאורך הקיץ.

המומחים קוראים לממשלה להמשיך במעקב מקור אחר המצב ולשמור על מדיניות גמישה בכל הנוגע להתמודדות עם מגפת הקורונה.

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

  • ניתוח בעזרת רובוט להחלפה מלאה של מפרק הירך עשוי לקצר משך אשפוז (J Arthroplasty)

    ניתוח בעזרת רובוט להחלפה מלאה של מפרק הירך עשוי לקצר משך אשפוז (J Arthroplasty)

    ניתוח רובוט להחלפה מלאה של מפרק הירך מלווה במשך אשפוז קצר יותר לעומת ניתוח ידני להחלפת הירך, זאת לצד הפחתת היקף החולים המופנים למוסד סיעודי ייעודי, כך עולה מתוצאות מחקר חדש שפורסמו בכתב העת Journal of Arthroplasty. החוקרים השלימו מחקר רב-מרכזי עם הערכה רטרוספקטיבית של הנתונים אודות 8,536 חולים שעברו ניתוח רובוטי להחלפה מלאה של […]

  • הבדלים בהיקף העיכוב באבחנת מחלת צליאק בילדים (JAMA Netw Open)

    הבדלים בהיקף העיכוב באבחנת מחלת צליאק בילדים (JAMA Netw Open)

    בילדים באיטליה עם תסמינים פחות ספציפיים או הפרעה בשגשוג תועד עיכוב ארוך יותר באבחנה של מחלת צליאק, בעוד שאלו מתחת לגיל 3 שנים או עם היסטוריה משפחתית מאובחנים מוקדם יותר, כך עולה מתוצאות מחקר חדש שפורסמו בכתב העת JAMA Network Open. במסגרת המחקר בחנו החוקרים את הנתונים אודות 3,171 ילדים עם אבחנה של מחלת צליאק […]

  • ההשפעה של תכנית למניעת פציעות על בטיחות ילדים (Pediatrics)

    ההשפעה של תכנית למניעת פציעות על בטיחות ילדים (Pediatrics)

    התוכנית למניעת פציעות (The Injury Prevention Program, או TIPP) הינה תכנית ביוזמת האקדמיה האמריקאי לרפואת ילדים משנת 1983 שנועדה לסייע לרופאי ילדים במניעת חבלות לא-מכוונות בילדים. מנתונים שפורסמו בכתב העת Pediatrics עולה כי התוכנית הפחיתה ביעילות את היקף הפציעות בילדים במהלך השנתיים הראשונות לחייהם.  ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי למרות שהתוכנית קיימת מזה כארבעה עשורים, […]

  • חיסון כנגד קורונה מספק הגנה מתונה מפני התפתחות Long COVID בילדים (Pediatrics)

    חיסון כנגד קורונה מספק הגנה מתונה מפני התפתחות Long COVID בילדים (Pediatrics)

    במאמר שפורסם בכתב העת Pediatrics מדווחים חוקרים על תוצאות מחקר חדש, מהן עולה כי לחיסון כנגד נגיף קורונה השפעה מגנה מתונה מפני Long COVID. ההשפעה המגנה של החיסון גדולה יותר במתבגרים בסיכון מוגבר להתפתחות Long COVID ופוחתת עם הזמן. ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי חיסון מפחית את הסיכון לזיהום בקורונה בילדים, אך ההשפעה של החיסון […]

  • מה בין חשיפה לפוראן ובין מחלת ריאות חסימתית כרונית? (BMC Public Health)

    מה בין חשיפה לפוראן ובין מחלת ריאות חסימתית כרונית? (BMC Public Health)

    חשיפה לפוראן, תרכובות כימיית המצויה במוצרי חקלאות, מייצבים, תרופות ואוכל, מלווה בעליה משמעותית בשיעורי הימצאות מחלת ריאות חסימתית כרונית (Chronic Obstructive Pulmonary Disease) ותמותה נשימתית, כך מדווחים חוקרים במאמר שפורסם בכתב העת BMC Public Health. במסגרת המחקר בחנו החוקרים את הנתונים מסקר National Health and Nutrition Examination Survey בין 2013 עד 2018 וזיהו 270מבוגרים עם […]

  • נגיף קורונה עשוי להישאר בגוף במשך למעלה משנה (מתוך כנס ה-CROI)

    נגיף קורונה עשוי להישאר בגוף במשך למעלה משנה (מתוך כנס ה-CROI)

    מדענים מקליפורניה מצאו כי שרידים של נגיף COVID-19 עשויים להישאר בדם וברקמות לתקופה של למעלה משנה לאחר ההדבקה הראשונית בנגיף, כך דווח בכנס ה-Conference on Retroviruses and Opportunistic Infections. במחקר בנושא Long COVID זיהו החוקרים אנטיגנים של הנגיף בזרם הדם למשך עד 14 חודשים לאחר הזיהום ובדגימות רקמות במשך למעלה משנתיים לאחר ההדבקה בנגיף. שני […]

  • חשיבות גורמי סיכון לא-מסורתיים להתפתחות אירוע מוחי בצעירים (Circulation: Cardiovascs Qual Outcomes)

    חשיבות גורמי סיכון לא-מסורתיים להתפתחות אירוע מוחי בצעירים (Circulation: Cardiovascs Qual Outcomes)

    מנתונים חדשים שפורסמו בכתב העת Circulation: Cardiovascular Quality and Outcomes עולה כי לגורמי סיכון לא-מסורתיים, דוגמת מיגרנה ומחלות אוטואימוניות, השפעה גדולה יותר משמעותית על הסיכון לאירוע מוחי במבוגרים צעירים, לעומת גורמי סיכון מסורתיים דוגמת יתר לחץ דם, רמות כולסטרול גבוהות, או שימוש בטבק. ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי למרות שבנשים פחות גורמי סיכון מסורתיים למחלות […]

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה