התועלת ההישרדותית של תוספת Sintilimab לכימותרפיה בחולים עם ממאירות של הוושט (BMJ)

במאמר שפורסם בכתב העת The BMJ מדווחים חוקרים על תוצאות מחקר חדש, מהן עולה כי בהשוואה לפלסבו, מתן Sintilimab כתוספת ל-Cisplatin עם Paclitaxel הדגימה יתרון משמעותי בהישרדות הכוללת והישרדות ללא-התקדמות כקו-טיפול ראשון בחולים עם ממאירות קשקשית מתקדמת או גרורתית של הוושט.

במסגרת המחקר ביקשו החוקרים לבחון את תוצאות הוספת Sintilimab מול פלסבו לטיפול כימותרפי במשלב Cisplatin עם Paclitaxel או Cisplatin עם 5-Fluorouracil כקו-טיפול ראשון לסרטן קשקשי לא-נתיח, מתקדם-מקומית, חוזר, או גרורתי, של הוושט.

המחקר הרב-מרכזי, אקראי, כפל-סמיות, כלל 659 מבוגרים עם הממאירות מ-66 אתרים בסין ו-13 אתרים מחוץ לסין. המשתתפים חולקו באקראי ביחס 1:1 לקבלת Sintilimab או פלסבו בשילוב עם Cisplatin ו-Paclitaxel. המחקר הותאם במטרה לאפשר לחוקרים לבחור את משטר הטיפול הכימותרפי: Cisplatin עם Paclitaxel או Cisplatin עם 5-Fluorouracil.

התוצא העיקרי כלל את ההישרדות הכוללת בכלל החולים ובחולים עם מדד CPS (Combined Positive Score) לביטוי PD-L1 של 10 נקודות ומעלה.

מניתוח תוצאות הביניים עולה כי משלב Sintilimab עם כימותרפיה הדגים הישרדות כוללת טובה יותר, בהשוואה לפלסבו עם כימותרפיה בכלל החולים (חציון של 16.7 לעומת 12.5 חודשים; יחס סיכון של 0.63, p<0.001) ובחולים עם מדד CPS של 10 נקודת ומעלה (17.2 לעומת 13.6 חודשים; יחס סיכון של 0.64, p=0.002).

מתן Sintilimab עם כימותרפיה שיפר משמעתית את שיעורי ההישרדות ללא-התקדמות, בהשוואה לפלסבו עם כימותרפיה בכלל החולים (7.2 לעומת 5.7 חודשים, p<0.001) ובחולים עם מדד CPS של 10 נקודות ומעלה (8.3 לעומת 6.4 חודשים, p<0.001).

אירועים חריגים משנית לטיפול תועדו ב-321 מבין 327 חולים (98%) בזרוע הטיפול ב- Sintilimab עם כימותרפיה, לעומת 326 מבין 332 חולים (98%) בזרוע פלסבו עם כימותרפיה. שיעור האירועים החריגים על-רקע הטיפול בדרגה 3 ומעלה עמדו על 60% עם Sintilimab ועל 55% בזרוע הפלסבו.

ממצאי המחקר תומכים בתועלת ההישרדותית של תוספת Sintilimab לטיפול כימותרפי כנגד ממאירות קשקשית מתקדמת או גרורתית של הוושט.

BMJ 2022

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה