סיכון נמוך למיוקרדיטיס לאחר חיסון שלישי כנגד נגיף הקורונה (Int J Cardiol)

 במאמר שפורסם בכתב העת International Journal of Cardiology מדווחים חוקרים על תוצאות מחקר חדש, מהן עולה כי היארעות מיוקרדיטיס לאחר המנה השלישית של חיסון כנגד קורונה לא הייתה מוגברת משמעותית, בהשוואה לשיעורי ההיארעות שתועדו לאחר מנת חיסון שנייה.

 ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי דווח על אירועי מיוקרדיטיס לאחר שתי מנות חיסון כנגד נגיף הקורונה. כעת הם ביקשו לבחון אם מתן מנות נוספות של החיסון כנגד קורונה מלווה בעליה נוספת בסיכון למיוקרדיטיס.

 החוקרים אספו נתונים אודות משתתפים שקיבלו 1-3 מנות חיסון של חברת פייזר או מודרנה בין חודש דצמבר בשנת 2020 ועד חודש פברואר בשנת 2022. הם ערכו חיפוש ברשומות הרפואיות הממוחשבות לזיהוי מקרי מיוקרדיטיס בתוך 21 ימים מקבלת החיסון וחישבו את יחס שיעורי ההיארעות ע”י השוואת ההיארעות הנצפית אל מול ההיארעות הצפויה באותה אוכלוסייה לאורך שנה אחת.

 מבין למעלה מ-3 מיליון מבוגרים שקיבלו לפחות מנה אחת של חיסון רנ”א שליח, 94.5% קיבלו לפחות שתי מנות ו-47% קיבלו שלוש מנות חיסון. יחס שיעורי היארעות מיוקרדיטיס עמד על 0.86 (רווח בר-סמך 95% של 0.31-1.93) לאחר המנה הראשונה של החיסון, 4.22 (רווח בר-סמך 95% של 2.63-6.53) לאחר המנה השנייה של החיסון ועל 2.61 (רווח בר-סמך 95% של 1.13-5.29) לאחר מנת החיסון השלישית.

 מרבית מקרי מיוקרדיטיס לאחר המנה השנייה והשלישית של החיסון תועדו בתוך שבעה ימים מקבלת החיסון.

 החוקרים מסכמים וכותבים כי מיוקרדיטיס הינה סיבוך נדיר לאחר מנה שנייה או שלישית של חיסון רנ”א שליח כנגד נגיף הקורונה. מרבית המקרים מופיעים בתוך שבעה ימים מקבלת החיסון. היארעות מיוקרדיטיס לאחר המנה השלישית של החיסון לא הייתה גבוהה יותר, בהשוואה לשיעורי ההיארעות שתועדו לאחר שתי מנות חיסון.

 

Int J Cardiol, Jul 20, 2022

 

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה