שילוב תרופתי של Nivolumab/Ipilimumab יעיל עבור סרטן ריאות מסוג NSCLC (World Conference on Lung Cancer)

ריאות
מחקר שנערך לאחרונה הראה כי השילוב של Ipilimumab (מעכב (CTLA-4 ו-Nivolumab (מעכב PD-1) בקרב מטופלים עם סרטן ריאות מסוג NSCLC הביא לתועלת מתמשכת שכללה הפחתה של מסת הגידול, שיפור איכות החיים ועליה בשרידות הכוללת

מחקר שנערך לאחרונה הראה כי השילוב של Ipilimumab (IPI, מעכב (CTLA-4 ו-Nivolumab (NIVO, מעכב PD-1) בקרב מטופלים עם סרטן ריאות מסוג תאים לא קטנים (NSCLC) הביא לתועלת מתמשכת שכללה הפחתה של מסת הגידול, שיפור איכות החיים ועליה בשרידות הכוללת.

פרופ’ סולאנג’ פיטרס, מומחית לאונקולוגיה, בית החולים האוניברסיטאי לוזאן, שוויץ, הציגה את המחקר בכנס העולמי השנתי לסרטן ריאות ואמרה כי “מטופלים שטופלו בשילוב התרופתי (NIVO-IPI) לעומת טיפול כימותרפי ממשיכים להפיק תועלת ארוכת טווח ללא תלות בביטוי PD-L1”. עד כה, השילוב NIVO-IPI הראה יתרון מבחינת שרידות ארוכת טווח בסוגי סרטן אחרים, כולל מלנומה מתקדמת, קרצינומה מתקדמת של תאי כליה ומזותליומה פלאוראלית שלא ניתנת לכריתה ניתוחית.

המחקר הנוכחי כלל מטופלים עם NSCLC גרורתי או עם הישנות של המחלה, כך שמטופלים עם ביטוי PD-L1 של 1% ומעלה (PD-L1 חיובי, n = 1,189) חולקו באופן אקראי לטיפול ב-NIVO-IPI, NIVO או כימותרפיה, ומטופלים עם ביטוי PD-L1 של פחות מ-1% (PD-L1 שלילי, n = 550) חולקו באופן אקראי לטיפול ב-NIVO-IPI, NIVO בשילוב כימותרפיה, או כימותרפיה בלבד. תוצאות המחקר לאחר 5 שנות מעקב הראו כי שיעור השרידות הכולל היה 24% בקרב מטופלים עם PD-L1 חיובי ו-19% בקרב מטופלים עם -PD-L1 שלילי שקיבלו את הטיפול המשולב, NIVO-IPI, לעומת 14% ו-7%, בהתאמה, בקרב המטופלים שטופלו בכימותרפיה בלבד. לאחר 6 שנות מעקב, שיעור השרידות הכולל היה 22% בקרב מטופלים עם PD-L1 חיובי שטופלו ב-NIVO-IPI לעומת 13% בקרוב המטופלים שטופלו בכימותרפיה בלבד (HR 0.78, 95% CI 0.67-0.91). בקרב מטופלים עם PD-L1 שלילי, שיעור השרידות הכולל לאחר 6 שנים היה 16% בקרב המטופלים שטופלו ב-NIVO-IPI (HR 0.65, 95% CI 0.52-0.81), וכך גם 10% בקרב מטופלים שטופלו ב-NIVO בשילוב כימותרפיה (HR 0.79, 95% CI 0.64-0.98), לעומת 5% בקרב מטופלים שטופלו בכימותרפיה בלבד.

לכתבה ב-Medscape

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה