טיפול משלים בקיטרודה משפר הישרדות ללא-מחלה בחולים עם ממאירות שלפוחית שתן מקומית (מתוך הודעת חברת Merck)

מנתונים חדשים מטעם חברת Merck עולה כי טיפול ב-Pembrolizumab (קיטרודה) עשוי להביא לשיפור הישרדות ללא-מחלה בהשוואה למעקב בלבד כטיפול משלים כנגד קרצינומה בדרכי השתן עם חדירה לשריר וממאירות מתקדמת מקומית של דרכי השתן.

מניתוח ביניים של מחקר AMBASSADOR/KEYNOTE-123 בשלב 3 עולה כי אין סוגיות בטיחות חדשות על-רקע הטיפול המשלים בקיטרודה, מעכב PD-1 אשר אושר בעבר לטיפול כנגד מגוון מחלות ממאירות של שלפוחית השתן.

המומחים מסבירים כי עד מחצית מהחולים עם סרטן שלפוחית שתן שעברו ניתוח צפויים להישנות מחלה בתוך שנה אחת, נתונים המדגישים את הצורך באפשרויות טיפול משלים חדשות.

במחקר AMBASSADOR/KEYNOTE-123 נכללו 702 מבוגרים עם קרצינומה בדרכי השתן עם חדירה לשריר או ממאירות מתקדמת מקומית של דרכי השתן. המשתתפים במחקר חולקו באקראי לקבלת קיטרודה כטיפול משלים לאחר ניתוח או לקבוצת מעקב בלבד.

מהנתונים עולה כי המחקר ענה על משלב תוצאי הסיום העיקריים, כאשר בחולים לאחר הסרה ניתוחית הודגם שיפור משמעותי קלינית ומובהק סטטיסטית בהישרדות ללא-מחלה עם טיפול משלים בקיטרודה, בהשוואה לחולים בקבוצת המעקב בלבד.

מחברת התרופות נמסר כי התוצאות החיוביות הנוכחיות מדגישות את הפוטנציאל של קיטרודה במניעת הישנות ממאירות לאחר ניתוח בחולים עם קרצינומה של דרכי שתן מתקדמת-מקומית או חודרת לשריר. בכוונתם להגיש את התוצאות להצגה באחד הכנסים הרפואיים הקרובים.

מתוך הודעת חברת Merck

לידיעה ב-Healio

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה