הערכת הסיכון להישנות DCIS בעזרת בדיקה חדשה (SABCS)

שד סרטן שד BREAST CANCER
בדיקת אונקוטייפינג חדשה מעריכה את הסיכון להישנות DCIS ועשויה לסייע בזיהוי מטופלות בסיכון נמוך, כך עולה ממחקר שהוצג בסימפוזיון לסרטן השד בסן אנטוניו

שימוש בבדיקת אונקוטייפינג חדשה שמעריכה את הסיכון להישנות DCIS (ductal carcinoma in situ), עשויה לסייע בזיהוי מטופלות עם DCIS בסיכון נמוך שיכולות להימנע מטיפול בקרינה משלימה לאחר הניתוח, כך עולה ממחקר חדש שהוצג בסימפוזיון השנתי לסרטן השד בסן אנטוניו (SABCS).

המחקר בא על רקע דאגה ארוכת שנים בקרב אונקולוגים שנשים רבות עם DCIS, פרקוסור פוטנציאלי לסרטן שד חודרני, מקבלות יותר טיפול ממה שהן זקוקות לו. הפוטנציאל לטיפול יתר קשור בעיקר להיקף הניתוח והשימוש בקרינה.

כדי להפחית את הסיכון להישנות DCIS או התקדמות לסרטן שד פולשני, רוב המטופלות עם DCIS עוברות ניתוח משמר שד ואחריו טיפול קרינתי אדג’ובנטי. במקום ניתוח משמר שד, כ-1 מתוך 4 חולות בוחרת בכריתת שד.

חוקרים מצאו שציון Oncotype DX Breast DCIS Score עזר לזהות נשים שנמצאו בסיכון נמוך וגבוה להישנות DCIS. מטופלות בסיכון נמוך שדילגו על קרינה אדג’ובנטית לאחר ניתוח משמר שד הפגינו שיעורי הישנות דומים של 5 שנים בהשוואה למטופלות בסיכון גבוה שעברו רדיותרפיה אדג’ובנטית.

זהו המחקר הפרוספקטיבי הראשון להערכת החלטות קרינה בקרב נשים עם DCIS. המחברת הראשית שהציגה את המחקר, כינתה את הממצאים “מרגיעים”, עם זאת הוסיפה כי, “אנחנו צריכים ניסויים גדולים וטובים יותר וכן מעקב ארוך יותר כדי לאשר את הגישה הזו. בסופו של דבר, המחקר מציע ראיות חזקות לכך שהערכת הציון הגנטי של DCIS עשויה לעזור למנוע טיפול יתר עבור חלק מהמטופלות”.

לכתבה ב-medpage

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה