תוצאות מבטיחות לטיפול חדש למחלת פרקינסון ודמנציה של גופיפי לואי (מתוך הודעת Athira Pharma)

בהודעה לעיתונות מטעם חברת Athira Pharma נמסר כי תכשיר ניסיוני של חברת התרופות, התכשיר הניסיוני Fosgonimeton הדגים תוצאות מבטיחות במחקר SHAPE בשלב 2 בחולים עם דמנציה משנית למחלת פרקינסון ודמנציה משנית לגופיפי לואי.

על-פי ההודעה, התכשיר הניסיוני הינו מולקולה קטנה בשם ATH-1017 המכוונת כנגד מערכת Hepatocyte Growth Factor, העשויה להפעיל מסלולים להגנה עצבית ומסלולים נוגדי-דלקת במערכת העצבים המרכזית.

במחקר SHAPE, כל חמשת המשתתפים באוכלוסייה לפי כוונה לטפל שטופלו ב- Fosgonimetonבמינון של 40 מ”ג פעם ביום הדגימו שיפור במדד ADAS-Cog13 (או Alzheimer’s Disease Assessment Scale – Cognitive Subscale), כאשר הנתונים הפרטניים והכוללים הצביעו על שיפור מובהק סטטיסטית של 7.2 נקודות לאחר 26 שבועות, בהשוואה לשינויים בזרוע הפלסבו.

עם זאת, מחברת התרופות נמסר עוד כי לא תועדו הבדלים מובהקים סטטיסטית בין קבוצת ההתערבות ובין קבוצת הפלסבו בהערכת התוצא העיקרי של המחקר – מדד משולב של שינוי במדד Event-Related-Potential P300 ושל ADAS-Cog13.

ממצאים אלו תומכים בתועלת האפשרית של טיפולים המכוונים כנגד מערכי HGF כגישה רחבה לטיפול במחלות נוירו-דגנרטיביות.

מנתונים ממחקר נוסף עולה עוד כי Fosgonimeton נסבל היטב, עם פרופיל בטיחות חיובי וללא אירועים חריגים חמורים או מקרי תמותה על-רקע הטיפול התרופתי.

בסיכומו של דבר, ממצאים קדם-קליניים וקליניים תומכים בהמשך פיתוח תכשירים המשפיעים על מערכת HGF עבור אוכלוסיות חולים שונות.

מתוך הודעת Athira Pharma

לידיעה ב-Healio

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה