יעילות מתמשכת ל-osimertinib בסרטן ריאות של תאים לא קטנים (Abstract4O)

osimertinib + כימותרפיה קשור ליעילות מתמשכת לטווח ארוך ב-NSCLC מתקדם שלא טופל בעבר גם לאחר התקדמות המחלה, כך עולה ממחקר שהוצג בקונגרס האירופי לסרטן ריאות

השילוב של osimertinib בתוספת כימותרפיה קשור ליעילות מתמשכת לטווח ארוך בסרטן ריאות של תאים לא קטנים (NSCLC) מתקדם שלא טופל בעבר גם לאחר התקדמות המחלה, על פי ניתוח שלאחר התקדמות מניסוי FLAURA2, שהוצג בקונגרס האירופי לסרטן ריאות 2024 (Abstract4O). התוצאות מצביעות גם על יתרון פוטנציאלי להישרדות כוללת (OS) עם תוספת של כימותרפיה למעכבי EGFR-tyrosine kinase מהדור השלישי.

מתן השילוב כטיפול קו ראשון “מספק יתרונות משמעותיים קלינית ארוכי טווח, מעבר לאלו שהיה ניתן לראות בניתוח הראשוני של הישרדות ללא התקדמות (PFS)”, אמרה החוקרת הראשית המחקר בכנס.

Osimertinib אושר לאחרונה על ידי מנהל המזון והתרופות האמריקאי בשילוב עם כימותרפיה מבוססת פלטינה לטיפול קו ראשון בחולים עם NSCLC מקומי מתקדם או גרורתי. אישור זה התבסס על תוצאות מ-FLAURA2, אשר הראו כי הוספת כימותרפיה מבוססת פלטינה ל-osimertinib שיפר את ההישרדות החציונית ללא התקדמות ב-38%. באותו זמן, הנתנוים לא היו בשלים עדיין לספק נתונים על ההישרדות הכוללת, אך הם הצביעו על יתרון של השילוב בהשוואה ל-osimertinib בלבד.

הניסוי כלל 557 חולי NSCLC מתקדם עם EGFR exon 19 deletions או exon 21 L858R mutations שלא קיבלו טיפול מערכתי קודם. למטופלים היו גם גרורות יציבות של מערכת העצבים המרכזית ועברו הדמיה מוחית בתחילת המחקר. הטיפול המשולב היה קשור לזמן ארוך יותר עד לטיפול קו שני בחציון של 30.7 חודשים לעומת 25.4 חודשים עבור osimertinib בלבד (יחס סיכון [HR], 0.73). כמו כן, חל שיפור בזמן הגעה לטיפול קו שלישי עם osimertinib בתוספת כימותרפיה, כאשר החציון לא הגיע לקו שלישי לעומת 33.2 חודשים עם osimertinib במונותרפיה בלבד (HR, 0.69).

לכתבה ב-medscape

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה