Amivantamab מציע יתרון בחולי NSCLC לאחר התקדמות (ELCC)

ריאות
שילוב של amivantamab עם כימותרפיה כקו ראשון או שני מציע תועלת מתמשכת לחולי NSCLC חיוביים ל-EGFR גם לאחר התקדמות המחלה, כך עולה מהקונגרס האירופי לסרטן ריאות.

שילוב של הנוגדן הדו-ספציפי amivantamab עם כימותרפיה כקו ראשון או שני מציע תועלת מתמשכת לחולים חיוביים ל-EGFR בסרטן ריאות מתקדם של תאים לא קטנים (NSCLC) גם לאחר התקדמות המחלה, כך עולה משני ניסויי שלב 3 שהוצגו בקונגרס האירופי לסרטן ריאות. שני המחקרים לוו בניתוח חקרני (exploratory analysis) של ניסוי שלב 3 נוסף – MARIPOSA – אשר הצביע על כך שהפסקות במינון לתופעות לוואי אינן פוגעות בתוצאות עם amivantamab.

מינהל המזון והתרופות האמריקני אישר את amivantamab בשנת 2021 ב-NSCLC מתקדם עם מוטציית EGFR exon 20 insertion לאחר התקדמות תחת טיפול כימותרפי מבוסס פלטינה. ניסוי PAPILLON, שכלל 308 מטופלים שלא טופלו בעבר עם NSCLC מתקדם או גרורתי, בדק האם שילוב של שני הטיפולים כקו הראשון יספק יתרון משמעותי בהשוואה לכימותרפיה בלבד. הממצאים הראשוניים, שהוצגו ב-ESMO 2023, מצאו שלמטופלים שקיבלו את השילוב כקו הראשון הייתה הישרדות ארוכה יותר ללא התקדמות של 11.4 חודשים לעומת 5.7 עם כימותרפיה בלבד. Amivantamab בתוספת כימותרפיה היה קשור גם לסיכון נמוך יותר להתקדמות שנייה (יחס סיכון [HR], 0.49; P = .001) ומגמה של סיכון נמוך יותר למוות (HR, 0.675; P = .106).

הניתוח שלאחר ההתקדמות, אישר את יתרון ההישרדות ללא התקדמות של השילוב במעקב של 14.9 חודשים – 11.4 חודשים לעומת 6.7 (HR, 0.395). בסך הכל, השילוב הפחית את הסיכון להתקדמות מחלה שנייה או למוות ב-51% (חציון הישרדות ללא התקדמות – לא הגיע לעומת 17.2 חודשים בקבוצת המונותרפיה; HR, 0.49).

לכתבה ב-medscape

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה