אלרגיה

הרכב המיקרוביום באף עשוי לסייע בחיזוי הסיכון להתפתחות פוליפים (Allergy)

ממחקר חדש שפורסם בכתב העת Allergy עולה כי הערכת המיקרוביום בחלל האף עשויה לסייע בחיזוי הסיכון להישנות פוליפים בחולים עם סינוסיטיס כרונית עם פוליפים באף (Chronic Rhinosinusitis with Nasal Polyps, או CRSwNP) בדיוק של למעלה מ-90%.

ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי מחקרים קודמים מצאו כי הרכב המיקרוביום באף בחולים עם CRSwNP שונה משמעותית ומצוי בקורלציה עם דלקת סיסטמית. עם זאת, אין נתונים רבים אודות החשיבות של הרכב המיקרוביום בניבוי הישנות פוליפים. מטרת המחקר הנוכחי הייתה לקבוע אם שינויים בהרכב המיקרוביום בחלל האף עשוי לשמש כסמן לחיזוי הישנות CRSwNP.

מדגם המחקר כלל 85 מבוגרים (גילאי החולים נעו בין 18 עד 73 שנים, גיל ממוצע של 46 שנים) עם CRS2NP שעברו ניתוח סינוסים אנדוסוקופי בין אוגוסט 2014 ועד מרץ 2016 במרכז יחיד בסין. החוקרים כימתו ואפיינו מרכיבים של המיקרוביום בחלל האף באמצעות ריצוף גנטי, כאשר התוצא העיקרי היה הישנות פוליפים.

החוקרים מדווחים כי ב-39 חולים תועדה הישנות פוליפים וב-46 לא הייתה עדות לחזרה לאחר הניתוח.

כאשר נערכה השוואה בין הרכב המיקרוביום מדגימות חלל אף מחולים עם הישנות לעומת אלו ללא הישנות, החוקרים זיהו הבדלים משמעותיים בהרכב החיידקים. בדגימות מחולים עם הישנות CRSwNP תועדה שכיחות גבוהה יותר של Campylobacter, Bdellovibrio ו-Aggregatibacter. מנגד, באלו ללא הישנות תועדה שכיחות גבוהה יותר של Actinobacillus, Gemella ו-Moraxella.

לאחר מכן, החוקרים בחנו את התיאוריה שלהם כי הרכב מיקרוביום שונה בחלל האף עשוי לשמש כמנבא של הסיכון להישנות פוליפים נזאליים בעתיד. הם התבססו על מדגם אימון שכלל 48 דגימות ויצרו מודלים של הרכב המיקרוביום הנזאלי בלבד, מאפיינים קליניים בלבד ושילוב של השניים.

מהנתונים עולה כי Porphyromonas, Bacteroides, Moryella, Aggregatibacter, Butyrivibrio, Shewanella, Pseudoxanthomonas, Friedmanniella, Limnobacter ו-Curvibacter היו הזנים החשובים ביותר אשר הבחינו בין דגימות עם הישנות ודגימות ללא הישנות פוליפים נזאליים. כאשר המודל תוקף, השטח מתחת לעקומה עמד על 0.914, עדות לדיוק של 91.4% בחיזוי הישנות פוליפים באף.

החוקרים כותבים כי למרות שההשלכות הקליניות של הממצאים הללו הן מוגבלות, הם מאמינים כי מחקרים נוספים בנושא עשויים לסייע להבין טוב יותר את המנגנון המוביל לשינויים בהרכב המיקרוביום אשר עשויים להוביל להתפתחות או לנבוע מהופעת הפוליפים באף.

Allergy, Nov 4, 2021

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה