אלרגיה

יתרונות הנשמה לא-פולשנית בחולים עם דלקת ריאות שנרכשה בקהילה (QJM)

במאמר שפורסם בכתב העת QJM מדווחים חוקרים על תוצאות מחקר חדש, מהן עולה כי הנשמה לא-פולשנית עשויה לסייע במניעת צורך בהנשמה פולשנית ולהפחית את שיעורי התמותה ביחידת טיפול נמרץ בחולים עם כשל נשימתי חד עקב דלקת ריאות שנרכשה בקהילה.

ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי חלה עליה ברחבי העולם בשימוש באפשרויות הנשמה לא-פולשנית כחלופה להנשמה פולשנית של חולים ללא מחלת ריאות חסימתית כרונית שאושפזו בשל דלקת ריאות שנרכשה בקהילה, זאת למרות העדר עדויות מוצקות התומכות בגישה זו.

כעת החוקרים ביקשו להשלים מטה-אנליזה של נתונים ממחקרים אקראיים ומבוקרים אודות היעילות של הנשמה לא-פולשנית לעומת טיפול רפואי סטנדרטי במבוגרים שאושפזו בשל דלקת ריאות חמורה שנרכשה בקהילה.

החוקרים השלימו חיפוש במאגרי CENTRAL ו-MEDLINE בין ספטמבר 2017 ועד אוקטובר 2019. הם התמקדו במחקרים אקראיים ומבוקרים להשוואת הנשמה לא-פולשנית אל מול טיפול סטנדרטי במבוגרים עם דלקת ריאות שנרכשה בקהילה. התוצאים העיקריים כללו את שיעורי הנשמה פולשנית ושיעור החולים שענו על קריטריוני הנשמה פולשנית. תוצאים משניים כללו את שיעורי התמותה באשפוז וביחידת טיפול נמרץ.

הסקירה כללה ארבעה מחקרים אקראיים ומבוקרים עם 218 משתתפים. מהתוצאות עולה כי הנשמה לא-פולשנית הפחיתה משמעותית את שיעורי הנשמה פולשנית (יחס סיכון של 0.46, רווח בר-סמך 95% של 0.26-0.79), שיעור החולים שענו על קריטריוני הנשמה פולשנית (יחס סיכון של 0.28, רווח בר-סמך 95% של 0.16-0.49) ושיעורי תמותה ביחידת טיפול נמרץ (יחס סיכון של 0.3, רווח בר-סמך 95% של 0.09-0.93). לא תועדה השפעה משמעותית על שיעורי התמותה באשפוז.

ממצאי המחקר תומכים בתועלת האפשרית של הנשמה לא-פולשנית להפחתת שיעורי הנשמה פולשנית ותמותה ביחידת טיפול נמרץ בקרב חולים עם דלקת ריאות שנרכשה בקהילה. עם זאת, החוקרים קוראים להשלים מחקרים גדולים יותר.

 

QJM, July 2022

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה