אלרגיה

סיכום שבועי של תחלואה והדבקה בנגיפי השפעת וה-RSV בישראל (דוברות משרד הבריאות)

משרד הבריאות מדווח כי מספר המאושפזים החיוביים לנגיף השפעת הוכפל בשבוע האחרון וחלה עלייה משמעותית בתחלואה עקב נגיף ה-RSV. לפי הנתונים שפורסמו, 51.9% מבני 65 ומעלה התחסנו כנגד הנגיף, אך רק 14.4% מבין כלל מבוטחי קופות החולים חוסנו עד כה כנגד שפעת, לעומת 15.4% שהתחסנו בתקופה המקבילה בשנה שעברה.

המשרד מדווח כי בין בחודשיים האחרונים דווחו 569 מאושפזים עם אימות מעבדתי לשפעת מתוכם 206 מאושפזים בשבוע האחרון, עלייה של כ-50% אחוזים במספר האנשים המאשפוזים עם שפעת ביחס לשבוע שעבר. ד”ר הגר מזרחי, ראש חטיבת הרפואה במשרד הבריאות במכתב למנהלי בתי החולים וראשי האגפים הרפואיים בקופות החולים, התריעה כי חלה עלייה משמעותית בתחלואה בשפעת וכי יש להיערך בהתאם לטיפול באנשים בקבוצות סיכון.

משרד הבריאות קורא לציבור להתחסן כנגד שפעת, בדגש על אנשים בני 65 ומעלה ואנשים בקבוצות סיכון. המשרד מזכיר שהחיסון לשפעת מפחית את הסיכון לתחלואה. ובתנאי שהחיסון ניתן לפחות שבועיים לפני החשיפה למחלה. נגיף השפעת עלול לגרום לתחלואה קשה, כגון דלקת ריאות, סיבוכים אחרים בדרכי הנשימה, דלקת בשריר הלב ואף מוות. החיסון מומלץ מגיל שישה חודשים ומעלה. רוב נגיפי השפעת שזוהו עד כה בישראל שייכים לסוג A, ומיעוטם לסוג B. במעבדה המרכזית לנגיפים זוהו בקרב חולים עם שפעת מסוג A – שני תתי-סוגים: תת-סוג A/H1, ותת-סוג A/H3. בתרכיב החיסון נגד שפעת הניתן בישראל כלולים שני תתי-הסוגים הללו של שפעת A, ושתי שושלות של שפעת B.

חיסון מוקדם מפחית סיכון להדבקה במחלה וכן סיבוכים כגון דלקות ריאה, אשפוזים ותמותה. מומלץ להתחסן מדי שנה שכן בכל עונת חורף עלולים להיות זנים שונים. החיסון השנה (ובכל שנה), מיוצר על בסיס תחזית של ארגון הבריאות העולמי שקובע מהם הזנים הצפויים באותה שנה. חשוב להתחסן גם אם הזנים הנכללים בחיסון השנה זהים לאלו שהיו בחיסון של השנה הקודמת. רמת הנוגדנים נגד זני התרכיב מתחילה לדעוך כשישה חודשים לאחר החיסון, עם שונות מסוימת לפי חיסון וקבוצת גיל.

המשרד מדווח עוד כי ניכרת עלייה משמעותית בתחלואה עקב נגיף ה-RSV בישראל, הגורם לתחלואה נשימתית בעיקר בחודשי הסתיו והחורף, במיוחד בתינוקות ובפעוטות מתחת לגיל שנתיים, שבהם היא מתבטאת במחלת הברונכיוליטיס. בחודשיים האחרונים דווחו 455 מאושפזים עם אימות מעבדתי ל-RSV מתוכם 163 מאושפזים בשבוע האחרון. בשבוע המקביל בעונה הקודמת דווחו על ידי בתי החולים הכלליים בישראל 90 מאושפזים עם אימות מעבדתי לנגיף ה-RSV.

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה