אלרגיה

הפחתת חשיפה תעסוקתית לגורמים מזיקים לפני הריון עשויה להפחית את הסיכון לאלרגיה בצאצאים (Ann Epidemiol)

ידוע כי הפחתת חשיפה תעסוקתית לגורמים מזיקים הקשורים עם התפתחות אסתמה עשויה להפחית את עומס המחלה במקרים של אסתמה שהתפתחה או החמירה על-רקע חשיפה תעסוקתית והפרעות אלרגיות בעובדים. מנתונים חדשים שפורסמו בכתב העת Annals of Epidemiology עולה עוד כי הפחתת חשיפה תעסוקתית לגורמים מזיקים לפני הריון עשויה להפחית את הסיכון לאלרגיה גם בצאצאים.

ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי חשיפה של ההורים לפני הפריה עשויה להשפיע על הסיכון לאסתמה ואלרגיה בצאצאים. מאחר וחשיפה תעסוקתית הינה גורם סיכון מוכח לאסתמה ואלרגיות, הם ביקשו לבחון אם חשיפה תעסוקתית של ההורים לפני הריון מעלה את הסיכון לצפצופים ואקזמה בצאצא במהלך השנה הראשונה לחייו.

החוקרים בחנו את הנתונים אודות 436 משפחות ממדגם הצאצאים של מחקר International Study of Asthma and Allergies in Childhood. הנתונים אודות הצאצאים נאסף בין 2009 ו-2019 וחשיפה תעסוקתית התבססה על היסטוריית התעסוקה של העובדים ונמדדה על-פי מדד Job-Exposure-Matrix.

בקרב אימהות, חשיפה תעסוקתית לגורמים אלרגיים ומזיקים לפני הפריה הדגימה השפעה אפשרית על הסיכון לאקזמה בצאצא במהלך השנה הראשונה לחיים, עם עליה של 22% בסיכון לאקזמה עם חשיפה לגורמים אלרגניים (יחס סיכויים של 1.22, רווח בר-סמך 95% של 0.92-1.57) ועליה של 36% בסיכון לאקזמה עם חשיפה לאיריטנטים (יחס סיכויים של 1.36, רווח בר-סמך 95% של 0.99-1.77). מנגד, לא תועד קשר בין חשיפה לגורמים מזיקים לפני ההיריון ובין הסיכון לצפצופים.

ממצאי המחקר מעידים כי הפחתת חשיפה תעסוקתית לגורמים מזיקים לפני הריון עשויה להפחית את הסיכון לאלרגיה בצאצאים.

 

Ann Epidemiol. 2022 Dec 4

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה