אלרגיה

קשר דו-כיווני בין מחלות אוטואימוניות לדיכאון סב לידתי (Molecular Psychiatry)

כאב ראש מיגרנה דיכאון
מחקר שפורסם ב-Molecular Psychiatry הדגים קשר בין מחלות אוטואימוניות לבין סיכון מוגבר לפתח דיכאון סב-לידתי, ובנוסף, הדגים גם את הקשר ההפוך

לנשים עם מחלה אוטואימונית יש סיכוי גבוה יותר לפתח דיכאון סב-לידתי (PND), כך עולה ממצאי מחקר חדש שפורסם ב-Molecular Psychiatry. המחקר גם הציע שהקשר ההפוך הוא נכון – לנשים עם היסטוריה של דיכאון סב-לידתי יש סיכון גבוה יותר לפתח מחלה אוטואימונית.

החוקרים השתמשו בנתונים ממרשם הלידה הרפואי השבדי וזיהו את כל הנשים שילדו בשבדיה בין השנים 2001 ל-2013. מתוך קבוצה של כ-815,000 נשים ו-1.3 מיליון הריונות, יותר מ-55,000 נשים אובחנו עם דיכאון במהלך ההריון או תוך שנה לאחר הלידה. לאחר מכן השוו החוקרים את השכיחות של 41 מחלות אוטואימוניות.

התוצאות הראו כי לנשים עם מחלה אוטואימונית היה סיכון גבוה ב-30% לפתח דיכאון סב-לידתי (יחס סיכויים, 1.30; רווח סמך, 1.25-1.35). בנוסף, כי נשים עם דיכאון סב-לידתי היו בסיכון גבוה ב-30% מנשים ללא דיכאון סב-לידתי לפתח מחלה אוטואימונית בהמשך החיים (יחס סיכון, 1.30; רווח סמך, 1.25-1.36).

המחקר גם ביצע השוואה של אחיי הנבדקות על מנת להתאים את התוצאות לגורמים סביבתיים משותפים גנטיים ומוקדמים בחיים הקשורים לבית בו האחיות גדלו. עוד הראה המחקר כי הקשר היה בלתי תלוי במחלות נלוות פסיכיאטריות, מה שמצביע על כך שעשויים להיות מנגנונים ביולוגיים משותפים למחלות.

לפי עורכת המחקר, הרעיון למחקר הגיע ממחקרים קודמים שהראו מעורבות של מערכת החיסון בדיכאון, עם קווי דמיון הן בסימפטומים של מחלות המתפתחות על ידי מערכת החיסון ודיכאון, והן במסלולים המולקולריים המופעלים על ידי מערכת החיסון.

לכתבה ב-medscape

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה