אלרגיה

צריכת קפה מלווה בשכיחות נמוכה יותר של הגבלה בזרימת האוויר בנשים לאחר-מנופאוזה (Respir Investig)

מתוצאות מחקר חדש שפורסמו בכתב העת Respiratory Investigation עולה כי צריכת קפה מלווה בשיעורים נמוכים יותר של הגבלה בזרימת האוויר בנשים לאחר-מנופאוזה.

ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי מספר מחקרים קודמים הצביעו על קורלציה אפשרית בין מנופאוזה והגבלה בזרימת האוויר. עם זאת, אין מידע רבו אודות נוכחות גורמים מגנים בנשים לאחר-מנופאוזה. לאור זאת, מטרת המחקר הנוכחי הייתה לזהות גורמים אפשריים המגנים מפני הגבלה בזרימת האוויר בנשים לאחר-מנופאוזה.

נשים לאחר-מנופאוזה גויסו ממאגר Taiwan Biobank למחקר החתך הנוכחי. הגבלה בזרימת האוויר הוגדרה כמדד FEV1/FVC קטן מ-0.7. המשתתפות סווגו לשתי קבוצות: אלו שלא שתו קפה ואלו ששתו קפה, כאשר ניתוח סטטיסטי שימש להערכת הקשר בין צריכת קפה ובין הגבלה בזרימת האוויר.

מדגם המחקר כלל 8,149 נשים לאחר-מנופאוזה עם נתונים זמינים.

בהשוואה לאלו שלא שתו קפה, בקרב נשים ששתו קפה תועדו שיעורים נמוכים יותר משמעותית של הגבלה בזרימת האוויר (7% לעומת 5%). יחס הסיכויים להגבלה בזרימת האוויר היה נמוך יותר בקרב אלו שנהגו לשתות קפה, בהשוואה לאלו שלא שתו קפה (יחס סיכויים של 0.77, רווח בר-סמך 95% של 0.63-0.94) לאחר תקנון לערפלנים אפשריים.

החוקרים בחנו את הקשר בין צריכת קפה יומית בכוסות ובין הגבלה בזרימת האוויר ומצאו כי בנשים ששתו לפחות שתי כוסות קפה כל יום תועד סיכון נמוך ב-26% להגבלה בזרימת האוויר, בהשוואה לאלו שלא נהגו לשתות קפה (יחס סיכויים של 0.74, רווח בר-סמך 95% של 0.59-0.94).

החוקרים מסכמים וכותבים כי ממצאי המחקר מציעים כי צריכת קפה מלווה בשכיחות נמוכה יותר של הגבלה בזרימת האוויר בנשים לאחר-מנופאוזה וקוראים להשלים מחקרים פרוספקטיביים להערכת קשר סיבתי אפשרי ומנגנונים הקושרים בין קפה ותפקודי נשימה.

Respir Investig, May 8, 2024

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה