כירורגיה לב חזה

מהם המנבאים של הפרעת הולכה מאוחרת, לאחר השתלה מלעורית של מסתם אאורטלי תותב המצריכה השתלת קוצב?/מאת ד”ר יעקב גולדשטיין, האיגוד הקרדיולוגי

שיטת השתלה מלעורית של מסתם אאורטלי (ר”ת TAVI או TAVR ) גרמה למהפכה בחייהם של רבבות ב כמעט 2 העשורים מאז ההתחלה, אך למרות שיפור מתמיד בטכניקה ובמיומנות, שיעוריהפרעות הולכה(ר”תCDכ conduction disturbances) הדורשות השתלת קוצב קבוע (ר”ת PPI כ permanent pacemaker implantation), מהווה עדיין מין “עקב אכילס” של הפרוצדורה.

התזמוןשל הופעת  CDלאחרTAVR,ובעיקר משתנים מנבאים הופעתםהמאוחרת יותר שלCDהדורשים PPI(ר”תLCPכLateConduction disturbance requiringPPI), אינם ברורים דיים, אך מידע עדכני חיוני, בעיקר לאור מגמת השחרור המוקדם לאחר TAVR כיום.

מטרות המחקר:

לחקור את תזמון התחלת ה CD והגורמים הקשורים ב LCP בעקבות TAVR , כדי להגדיר איזה מטופלים מתאימים לשחרור מוקדם ובטוח לאחר הפעולה.

שיטות:

מחקר עוקבה אמנם רטרוספקטיבי, אך על נתונים שנאספו פרוספקטיבית, מתוך 5 מרכזים (ארבעה מהולנד ואחד ספרדי) עם נפח פעילות נרחב, על מטופלים עוקבים שעברו TAVR במשך עשור בין 2008-2018.

נתוני אק”ג 12 חיבורים, וניטור אק”ג ממושך, הוערכו במטופלים שעברו PPI כדי לגלות מתי החלו CD’s חדשים משמעותיים.

הופעתCDמוקדמים הדורשיםPPIר”תECPכEarlyConduction disturbance requiringPPI , הוגדרו לפי הופעתם בתוך 48 שעות מביצוע TAVR, בעת שLCPהוגדרו אם הופעת ה CD’s מעבר ל 48 שעות.

הגדרותCDכללו RBBB או LBBB או IVCD (כ non- specific intraventricular conduction delay כאשר רוחב QRS מעל 110 מש’ ללא תבנית RBBB או LBBB).

סווגו מסתמים מושתליםלפי 3 תת קבוצות:


  • כל סוגי SAPIEN של balloon -expandable valves כBEV,

  • סוגים שונים לפי יצרן של  self-expandable valves כSEV,

  • וסוגים אחרים Lotus ו direct flowכ OTHER.

עומק ההשתלה של המסתם אל תוך חדר שמאל ומאפיינים קליניים ופרוצדורליים נקלטו מתוך מרשמים ורשומה הרפואית של המרכזים.

לתוצאות ולמסקנות באתר האיגוד הקרדיולוגי

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה