ממחקר חדש עולה כי אין בהכרח קשר בין הדירוג שנתנו המטופלים לצוות המטפל ובין איכות הטיפול הטכני שקיבלו. לכן, הערכת איכות הטיפול צריכה לכלול הן את הערכת המטופל והן הערכה עצמאית של האיכות הטכנית.
דירוג הטיפול ע"י חולים נעשה לרוב בכדי להעריך את איכות הטיפול הניתן. עם זאת, לא ברור עד כמה הערכות אלו משקפות את האיכות הטכנית של הטיפול.
בכדי לבחון את הנושא, החוקרים ביקשו מ-236 קשישים תשושים לדרג את הטיפול שקיבלו בשתי קבוצות טיפול, במהלך תקופה של 12 חודשים. החוקרים בדקו גם את הרשומות הרפואיות בכדי לאמוד את ההיצמדות לטיפול סטנדרטי במצבים שכיחים.
החוקרים מצאו כי הדירוג הכולל של הטיפול היה גבוה ועמד בקורולציה חזקה וישירה עם מיומנויות התקשורת הבין-אישית של הרופא. תקשורת טובה יותר היתה קשורה בדירוג כולל גבוה יותר. עם זאת, לא נמצא קשר משמעותי בין דירוג גבוה יותר ע"י המטופלים ובין האיכות הטכנית של הטיפול שניתן.
השאירו תגובה
רוצה להצטרף לדיון?תרגישו חופשי לתרום!