על הקשר שבין הפרעות קצב ומחלת החזר קיבה-וושט (מתוך Alimentary Pharmacology & Therapeutics)

ממחקר שנערך לאחרונה עולה כי במטופלים עם idiopathic supraventricular cardiac dysrhythmias ועם מחלת החזר קיבה-וושט (GERDgastro-oesophageal reflux disease), ההחזר הקיבתי-וושטי משנה את התפקוד הנוירוקרדיאלי, וכי דיכוי החומצה עשוי לשפר את התסמינים הקרדיאליים. המחקר פורסם בכתב העת Alimentary Pharmacology & Therapeutics.

החוקרים ציינו כי גירוי סנסורי של הוושט (Oesophageal sensory stimuli) משנה את התפקוד הנוירוקרדיאלי, וזאת דרך רפלקסים אוטונומיים.

החוקרים בדקו 32 מטופלים (13 נשים ו-19 גברים בגילאי 20 עד 69 שנים) עם הפרעות קצב ו-GERD, ו-9 מטופלים (5 נשים ו-4 גברים בגילאי 43 עד 58 שנים) עם GERD בלבד, שעברו בו זמנית בדיקת ECG ובדיקת pH-metry ל-24 שעות.

בנוסף, נלקח גם  Power spectrum analysis of heart rate variability (PSHRV), עם מרכיב התדירות הנמוכה (LF, sympathetic modulation) ומרכיב התדירות הגבוהה (HF, vagal modulation). החוקרים קישרו בין את ה- pHהממוצע בוושט לשעה ואת היחס LF/HF.


כמו כן, החוקרים רשמו למטופלים טיפול PPI במינון מלא לשלושה חודשים, אזומפרזול (NEXIUM) 40 מ”ג ליום.

על פי הדיווח, ב-18 (56%) מ-32 המטופלים עם הפרעת קצב, ובאף לא אחד מהמטופלים עם GERD בלבד, נמצאה התאמה משמעותית בין ה- pHבוושט ליחס LF/HF (מתאם וושט-לב). בנוסף לכך, נמצאה הפחתה משמעותית בתסמינים הקרדיאליים לאחר טיפול ב- PPI, וזאת רק במטופלים אלו.

החוקרים סיכמו באומרם כי מחקר זה זיהה תת קבוצה של מטופלים עם הפרעות קצב, שבהם גירוי חומצה בוושט גורם לרפלקסים אוטונומיים קרדיאליים. במטופלים אלו, כך לדברי החוקרים, דיכוי החומצה קרוב לוודאי משפר את ה-GERD ואת התסמינים הקרדיאליים.

לידיעה המלאה

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

    הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

    במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
    להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה