קרדיולוגיה

החמרה בנוהלי הטיפול במטרוטקסט לאור אירועים הקשורים למינוני יתר שגויים (הארץ, משרד הבריאות)

ע”פ פירסום ב”הארץ” משרד הבריאות הפיץ חוזר (משום מה עדיין לא באתר משרד הבריאות..וחבל) לפיו הוא מגביל את השימוש במטוטרקסט שלה כידוע התוויות רבות לרבות דלקת מפרקים שגרונית, זאבת, סרטן , פסוריאזיס ועוד.

ההגבלות הן על רקע דיווחים על שלושה מקרים שבהם בשל מינון יתר נגרם נזק בריאותי משמעותי. במקרה הראשון  בו אושפזה המטופלת (בת 75 לאחר ניתוח אורתופדי) היא קיבלה בטעות מינון יומי של 10 מ”ג במקום מינון שבועי (כתרופה כרונית שקיבלה ללא קשר לניתוח) , והצוות הרפואי שלא הכיר את התרופה לא קישר התופעות שפיתחה לתרופה. מטופלת זו נפטרה לאחר מס’ ימים מסיבוכים הקשורים למינון היתר.

נסיבות המקרה השני היה דומה ואירע גם במהלך אישפוז, במקרה השלישי נטלה מטופלת בטעות שלושה כדורים ביום במקום שלושה בשבוע כתוצאה מחוסר הבנת הסבר הרוקח.

בנוהל החדש מודגש כי המינון השבועי המקובל הוא בין 7.5 מ”ג ל-25 מ”ג ולמטופלים שאינם חולי סרטן הטיפול ניתן אחת לשבוע. הרוקחים נדרשים לברר מול המטופל את הרקע לטיפול ולוודא שימוש במינון הנכון. לצוותים במחלקות האישפוזיות ממליץ הנוהל להמנע ממתן תרופות שהצוות אינו מכיר ומשימוש בתרופות שהמטופל מביא מהבית.

לדיווח ב”הארץ”

הערת המערכת: נמליץ לכם בהקשר זה להצטרף לקורס האינטרנטי של ניהול סיכונים ברפואה.

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה