משרד הבריאות: התקציב קוצץ ב-150 מיל’ ש”ח אך הושגו תוספות למערכת של מעל מיליארד ש”ח

דוברת משרד הבריאות פירסמה היום ההודעה שלהלן הנוגעת לתקציב משרד הבריאות. כזכור הפירסומים הקודמים בתקשורת הובילו גם את יו”ר הר”י לפנות למשרד האוצר והבריאות ולהביע התנגדויות לסעיפים שונים בחוק ההסדרים. הביקורת הציבורית החריפה הובילה גם לביטול ההצעה להגדלת השתתפות המטופלים בעלויות ביקור רופא. בהודעה זו טוען למעשה המשרד שמול קיצוץ של 150 מיליון ש”ח השיג המשרד תוספות למערכת של מעל מיליארד ש”ח.

להלן הודעת המשרד:

לאחר דיונים רבים וממושכים בין משרדי הבריאות והאוצר, הושגה הסכמה על תקציבי מערכת הבריאות לשנים הקרובות. התקציב מביא להגדלת מקורות משמעותית למערכת הבריאות הציבורית ולחיזוקה, תוך איזון אל מול הצורך המערכתי הכולל לסגירת הגרעון המבני במשק ולקיצוצים המתחייבים.  

במסגרת ההסכם, ניתנו למערכת הבריאות תוספות תקציביות משמעותיות הן עבור תקציבי קופות החולים והן עבור תקציב משרד הבריאות. מאידך, נאלץ משרד הבריאות בעקבות דרישה תקיפה של משרד האוצר לקצץ במספר תחומים. בעוד שסך הקיצוץ במשרד עמד על סכום של כ-150 מיליון , סך התוספות שניתנו עומדות על למעלה ממיליארד .  

הנושאים העיקריים אשר הוסכמו ונחתמו בין משרדי הבריאות והאוצר הינם:

1. הגדלת תקציבי קופות החולים בגין פיצוי דמוגרפי (100-140 מיליון שקלים בשנה) כמו גם שינוי מדד יוקר הבריאות בבסיס במטרה להתאים את המדד למבנה ההוצאות. הסדר זה נותן מענה הולם לפסיקת בג”צ בנושא עדכון מקורות קופות החולים.

2. תוספת טכנולוגיות לסל שירותי הבריאות תוספת שירותים ריאלית לצד תוספת שירותים חדשים שנתית בגובה 300 מיליון שקלים לשנה לשנים 2014-2016.

3. מחיר יום אשפוז בבתי החולים – הושגה הסכמה היסטורית עם האוצר על דרך קידום המחירים במערך האשפוז הכללי במדינת ישראל על ידי מדדים חיצוניים בלבד. נוסחה זאת מהווה פריצת דרך משמעותית במחיר יום האשפוז ותורמת לעצמאות בתי החולים.

4. ביטול העלאת השתתפויות עצמיות לציבור.

5. פיתוח ובינוי  – בשנים 2013-2018 יתוגבר תקציב הפיתוח של משרד הבריאות בכ-380 מיליון . תקציב זה יסייע לשיפור רווחת המאושפזים בבתי חולים פסיכיאטרים, לבניית מבני אשפוז פסיכיאטרים נוספים, לבינוי מיטות בבתי חולים כלליים ולנושאים נוספים.

6. תוספת מיטות פסיכיאטריות בנוסף להסכמים קודמים בין משרדי הבריאות והאוצר הוסכם כי בשנים הקרובות יפתחו 185 מיטות נוספות בבתי החולים הפסיכיאטריים בהיקף כספי של כ-70 מיליון . תוספות אלה מביאות לביטוי את סדר העדיפות של המשרד אשר בחר להשקיע באוכלוסיות החלשות במערך האשפוז אשר קולן אינו נשמע.

7. הגדלת מספר הסטודנטים לרפואה אושרה תוספת מימון ל-50 סטודנטים לרפואה החל משנת 2014. תוספת זו תביא את מספר הסטודנטים לרפואה לשיא של כ-850 סטודנטים בשנה.

8. מבחני התמיכה לקופות החולים הוקצה סך של 40 מיליון בכל אחת מהשנים 2014-2016 לקופות החולים לצורך מבחני תמיכה לצמצום אשפוזים חוזרים ופיתוח תוכניות לקידום בריאות.

9. צעדים נוספים שהוסכמו בין המשרדים בנוסף, משרדי הבריאות והאוצר הסכימו על מנגנון להתחשבנות בין קופות החולים ובתי החולים לשנים 2014-2016 וכן על שינויים בתעריף הלידות.

שרת הבריאות, ח”כ יעל גרמן (בתמונה): “בחודש וחצי בו אני נמצאת במשרד ברור לי כי יש לעשות הכל כדי לחזק את מערכת הבריאות הציבורית, להשקיע באוכלוסיות המוחלשות ולצמצם פערים בתחום הבריאות. המקורות שנוספו למערכת הבריאות ובפרט לקופות החולים יסייעו בטיוב הטיפול והשירות באזרחים. אני מודעת למחסור הקיים במערכת ולאתגרים הרבים העומדים בפניה ומאמינה כי התקציב מבשר בשורה של פיתוח, צמיחה וחיזוק מערכת הבריאות הציבורית”.

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה