קרדיולוגיה

תכנית לעידוד הליכה הכוללת מד צעדים הביאה לשיפור אצל חולי COPD (מתוך ATS 2013 International Conference)

הליכה פעילות גופנית

מחקר חדש מצא כי תכנית התערבת לעידוד הליכה ופעילות גופנית סייעה בשיפור מצבם הרפואי של חולים עם מחלת ריאות חסימתית כרונית (COPD, chronic obstructive pulmonary disease) מתונה . התכנית, שכללה התערבות בעזרת מד צעדים, סיפקה למטופלים משוב אובייקטיבי לגבי רמת הפעילות שביצעו; התערבות שכללה הנחיה לגבי פעילות בלבד לא הראתה שיפור דומה. החוקרים כותבים כי בקבוצת ההתערבות במחקר נרשמו בסופו של יום פחות התקפים חריפים מאשר בקבוצת הביקורת, וניכר שיפור במדדי איכות החיים משתתפי הקבוצה. המחקר הוצג בכנס הבינ”ל השנתי של ה- American Thoracic Society.

החוקרים בחנו את ההשפעה של תכנית התערבות בת שלושה חודשים הכוללת שימוש במד צעדים בעת ביצוע הפעילות הגופנית במטופלים עם COPD מעישון. המשתתפים עודדו לצעוד מדי יום 9000 צעדים וניתן להם מד צעדים. אלו שכבר בתחילת המחקר עמדו ביעד זה עודדו להמשיך ולצעוד מספר דומה של צעדים. כמו כן, החוקרים עודדו את המשתתפים לבצע פעילות גופנית נוספת; בקבוצת הביקורת, למשתתפים נאמר כי מומלץ להם לצעוד כ-30 דקות ביום, ללא הנחיה ספציפית לגבי מספר הצעדים או שימוש במד צעדים.

כל המשתתפים עברו בדיקת ספירומטריה בתחילת המחקר ובסופו כמו גם מבחן הליכה של 6 דקות, וכן נבדקו עבור מדדי איכות החיים ומדד קוצר הנשימה המותאם של המועצה למחקר רפואי. בתחילת המחקר לא נרשם הבדל בין הקבוצות, אך לאחר כשלושה חודשים נרשמה עליה מובהקת במספר הצעדים היומי של המשתתפים בקבוצת ההתערבות בהשוואה לקבוצת הביקורת. החוקרים מצאו גם כי פחות משתתפים בקבוצת ההתערבות סבלו מהתקפים חריפים של מחלתם בעת בדיקת המעקב (14%) לעומת קבוצת הביקורת (46%). החוקרים לא מצאו הבדלים מובהקים בין שתי הקבוצות במדדים האחרים שנבחנו.

החוקרים מסכמים כי תכנית ההתערבות סייעה בשיפור מספר הצעדים ורמת הפעילות של המשתתפים בכל יום וניכר שיפור במצבם הבריאותי. עוד מציינים החוקרים כי אחד מהמשתתפים בקבוצת ההתערבות התוודה בפניהם כי ענד את מד הצעדים לכלבו…

לכתבה במדסקייפ

American Thoracic Society (ATS) 2013 International Conference

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה