ההסתדרות הרפואית הגיעה להסכמה עם משרד האוצר, לפיה הסכם הרופאים לא ייפגע (הר”י)

הושגה הסכמה בין ההסתדרות הרפואית למשרד האוצר לפיה הסכם להעלאת שכר הרופאים לא ייפגע והתוספות המיועדות תשולמנה לפי התכנית. כחלק מהמשא ומתן מול ראשי משרד האוצר, הר”י הסכימה לקיצוץ במחיר יום ההבראה של הרופאים בכמעט 50%. בהר”י מבהירים כי הקיצוץ לא יפגע בחישוב הפרשות לקופת גמל לקצבה, לפנסיה התקציבית או לתשלומים עקב פרישה.

להלן ההודעה לעיתונות שפרסמה דוברות הר”י:

ההסתדרות הרפואית הגיעה אמש (ב’) להסכמה עם משרד האוצר, לפיה הסכם הרופאים לא ייפגע. לנוכח המציאות הכלכלית בעת הזו והצורך של משרד האוצר לקצץ בתקציב, במסגרת התוכנית הכלכלית להקפאת שכר, היה חשש מדחיית הפעימות בהעלאת שכר הרופאים בשנים 2013 ו-2014 מכוחו של הסכם הרופאים האחרון, לשנת 2015.

בעקבות האיום, ההסתדרות הרפואית הכריזה לפני כשבועיים על סכסוך עבודה קיבוצי של הרופאים נגד המעסיקים. בפרק זמן זה, ההסתדרות הרפואית ניהלה משא ומתן מול ראשי משרד האוצר על מקומם של הרופאים בתכנית הכלכלית הנרקמת ושני הצדדים הגיעו להסכם קיבוצי מיוחד.

ד”ר ליאוניד אידלמן, יו”ר ההסתדרות הרפואית: “אני שמח שהגענו להסכמה עם משרד האוצר, לפיה תוספות הסכם הרופאים תשולמנה במועדן ובמלואן על-פי הפעימות המתוכננות. יתר סעיפי ההסכם יקוימו אף הם ולא תיפגענה תוספות השכר שכבר ניתנו מכוחו. כפי שהתחייבנו – לא תהיה כל פגיעה בהסכם הרופאים. אנחנו חלק מהחברה הישראלית ולכן נשתתף במאמץ הכלכלי, אך הפעימה שהובטחה לרופאים- תתקיים במלואה”.

ד”ר אידלמן הוסיף ואמר כי “בהתאם להסכם, רופא העובד יותר ברפואה הציבורית, משתכר יותר. זאת התחלה הכרחית לשיפורה של מערכת הבריאות הציבורית. לכן לא הסכמנו לפגיעה בו במסגרת הגזרות הכלכליות החדשות. הפתרון אליו הגענו ביחד עם משרד האוצר הינו הטוב ביותר במציאות הנוכחית”.

במסגרת ההסכמה החדשה ובתמורה לאי פגיעה בהסכם הרופאים, מחיר יום ההבראה של הרופאים בשנים 2013 ו-2014 יפחת ב 48.2%. יחד עם זאת, ההפחתה לא תפגע בחישוב הפרשות לקופת גמל לקצבה ו/או פנסיה תקציבית ו/או תשלומים חד פעמיים עקב פרישה. כמו כן, לא תהיה להפחתה זו כל השפעה על עבודה נוספת. בנוסף סוכם כי החל משנת 2015, יהיו הרופאים זכאים להגדלת הפרשות לקופת גמל לקצבה.

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

    הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

    במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
    להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה