קווי הנחיה חדשים למחלקה לרפואה דחופה לניהול כאבים חריפים בחזה (JACC)

קווי הנחיה שפורסמו לאחרונה על ידי המכללה האמריקאית לקרדיולוגיה (ACC) מוסיפים מידע על הערכה של כאבים חריפים בחזה במחלקה לרפואה דחופה

קווי הנחיה שפורסמו לאחרונה על ידי המכללה האמריקאית לקרדיולוגיה (ACC) מוסיפים מידע על הערכה של כאבים חריפים בחזה במחלקה לרפואה דחופה. המסמך החדש נועד לספק הנחיות כיצד ליישם מעשית המלצות מ-2021 של איגוד הלב האמריקני (AHA)/ACC, תוך התמקדות ספציפית בחולים המגיעים למיון. הנקודות העיקריות במסמך כוללות את העקרונות הבאים:

אלקטרוקרדיוגרמה (ECG) נותרה הבדיקה הראשונית הטובה ביותר להערכת כאבי חזה במיון ויש לבצע ולפרש אותה תוך 10 דקות מההגעה למיון.

בחולים המגיעים באמבולנס, יש לבחון את ה-ECG הראשוני, כי שינויים איסכמיים עלולים להיעלם לפני ההגעה.

כאשר ה-ECG מראה עדות לאוטם חריף או איסכמיה, הטיפול הבא צריך לעקוב אחר ההנחיות העדכניות לניהול STEMI ו-NSTEMI.

טרופונין T לבבי ברגישות גבוהה (hs-cTnT) וטרופונין I לבבי ברגישות גבוהה (hs-cTnI) הם הסמנים הביולוגיים המועדפים להערכת ACS אפשרי.

חולים המסווגים כבעלי סיכון נמוך על פי ה-CDP מבוססי hs-cTn, יכולים להשתחרר ישירות מהמיון ללא בדיקות נוספות, אם כי במקרים נבחרים ניתן לשקול בדיקות חוץ.

חולים שנקבעו כסיכון בינוני על פי ה-CDP צריכים לעבור בדיקה נוספת עם מדידות hs-cTn חוזרות לאחר 3-6 שעות והערכת סיכונים באמצעות ציון HEART (היסטוריה, א.ק.ג., גיל, גורמי סיכון וטרופונין) או הערכת EDACS.

לכתבה ב-Medscape

למאמר ב-JACC

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה