לקראת יום ההליכה העולמי 2022, משרד התרבות והספורט ומשרד הבריאות:כל דקה נחשבת!

הליכה

יום ההליכה העולמי יצוין בישראל ב-28/10/22.
כחלק מהמהלך לעודד אורח חיים בריא ושמירה על כושר גופני, נציין בישראל את ‘יום ההליכה העולמי’ ברחבי הארץ בהובלת משרד התרבות והספורט ומשרד הבריאות.
יום ההליכה העולמי הפך מסורת בשנים האחרונות. משרד התרבות והספורט ומשרד הבריאות  רואים חשיבות רבה בציון אירוע זה אשר מעודד ומגביר את המודעות בשמירה על אורח חיים בריא וכושר גופני נושא אשר במהלך תקופת הקורונה קיבל משמעות גדולה אף יותר.
יום ההליכה המסורתי יערך ביום שישי הקרוב בתאריך 28/10/22, ובמהלכו יתקיימו מגוון אירועים ופעילויות ספורט ברשויות המקומיות ברחבי הארץ. אחד מאירועי הדגל ביום זה יהיה אירוע “אתנה הולכות רחוק” אשר יתקיים בהרצליה ומעודד את החשיפה לפעילות גופנית ולספורט בדגש על ילדות ונשים.
מחקרים רבים הוכיחו כי כושר גופני, מקנה שקט נפשי, ביטחון עצמי, תחושת סיפוק אישי ותורם רבות הן לבני הנוער והן לבוגרים, בשיפור הריכוז בלמידה, בשיפור קואורדינציה ובהפחתת חרדות חברתיות ופסיכולוגיות. בנוסף, פעילות גופנית תורמת כמובן לתפקוד מערכות הלב, השרירים, הדם והריאות ומשפרת את מחזור הדם בגוף .
יצירת אורח חיים בריא משדרגת את איכות חיינו.
פעילות גופנית איננה “מטלה” בתוך סדר היום, אלא אפשרות לניצול הזדמנויות לפעילות “על הדרך” וללא הכנה או ציוד מיוחדים. כל מה שצריך הוא לאתר ולנצל הזדמנויות לפעילות גופנית כחלק משגרת היום. כגון: עלייה במדרגות במקום במעלית, הליכה משותפת עם הילד/ה לבית הספר במקום ברכב ועוד.
ארגון הבריאות העולמי ממליץ על 150-300 דקות שבועיות (לפחות חצי שעה ביום) של פעילות גופנית למבוגרים. לילדים 60 דקות ביום. כדאי ואפשר להתחיל כבר היום ולעשות את הצעד הראשון ולזכור- כל דקה נחשבת ומצטברת!

לכל המידע, ההמלצות והפרסומים בנושא פעילות גופנית ויום ההליכה ניתן למצוא בעמוד המרכזי של יום ההליכה 2022 באתר ‘אפשריבריא’.

שירה סולומון
דוברת משרד הבריאות

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה