ההשפעה של ניתוח בריאטרי על תפקוד ריאתי ואיזון אסתמה (Allergy Asthma Proc)

מנתונים שפורסמו בכתב העת Allergy and Asthma Proceedings עולה כי ניתוח בריאטרי עשוי להביא לשיפור ארוך-טווח בתפקוד הריאתי ובאיזון אסתמה במבוגרים.

ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי לניתוח בריאטרי השפעה חיובית מוכחת על תסמיני אסתמה ותפקודי ריאות בחולים עם השמנה בדרגה III ואסתמה. ההשפעות של ניתוח בריאטרי על איזון אסתמה ותפקודי דרכי אוויר קטנות נותרות למשך לפחות 12 חודשים לאחר ההתערבות הניתוחית. עם זאת, אין נתונים ארוכי-טווח אודות ההשפעה של ניתוח בריאטרי לאורך זמן.

מטרת המחקר הנוכחי הייתה לבחון את ההשפעות ארוכות הטווח של ניתוח בריאטרי על תסמיני אסתמה ותפקודי ריאות. לצורך כך, החוקרים השלימו מחקר פרוספקטיבי עם ביקורי מעקב לאורך 8 שנים של חולים שנכללו בעבר במחקר OBAS 1.0, בו נבחנו ההשפעות של ניתוח בריאטרי על איזון אסתמה ותפקודי ריאות בחולים עם אסתמה והשמנה בדרגה III בהולנד.

החוקרים מדווחים כי 15 מבין 78 חולים ממחקר OBAS השלימו את ביקור המעקב לאחר שמונה שנים. מבין אלו, 9 חולים עברו ניתוח בריאטרי ו-6 חולים לא עברו ניתוח להפחתת משקל.

התוצאות נותרו יציבות קלינית לאחר 8 שנות מעקב בהשוואה לתוצאות שתועדו לאחר 12 חודשים, הן מבחינת איזון אסתמה, כפי שנקבע לפי מדד ACQ (או Asthma Control Questionnaire) שעמד על 0.4 לאחר 12 חודשים ועל 0.7 בתום המעקב (p=0.075) , והן מבחינת תפקוד דרכי אוויר קטנות.

בקרב חולים לאחר ניתוח בריאטרי תועדה עליה חוזרת מובהקת סטטיסטית במשקל הגוף בין נקודת הזמן של שנה לאחר הניתוח ועד לאחר 8 שנות מעקב (חציון מדד מסת גוף של 30.2 ק”ג/מ2 לעומת 32.3 ק”ג/מ2, p=0.025). עם זאת, ההשפעה של העלייה החוזרת במשקל הגוף על איזון אסתמה ואיכות החיים על-רקע אסתמה לא הייתה משמעותית קלינית.

החוקרים מסכמים וכותבים כי ממצאי המחקר מדגישים את החשיבות של ניתוח בריאטרי בטיפול באסתמה על-רקע השמנת-יתר.

Allergy Asthma Proc. 2023 May 1

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה