רפואת שיניים

ניתוח בריאטרי לא נפוץ בקרב מטופלים עם BMI של 30-35 (American Society for Metabolic and Bariatric Surgery)

השמנה Obesity
מחקר חדש שנערך לאחרונה מראה כי למרות שארגונים רפואיים בינלאומיים רבים המליצו בשנים האחרונות להוריד את הסף לניתוח בריאטרי למדד מסת גוף (BMI) של 30-35 בקרב מטופלים מסוימים, מעטים מהם עוברים ניתוח בריאטרי

מחקר חדש שנערך לאחרונה מראה כי למרות שארגונים רפואיים בינלאומיים רבים המליצו בשנים האחרונות להוריד את הסף לניתוח בריאטרי למדד מסת גוף (BMI) של 30-35 (השמנת יתר בדרגה 1) בקרב מטופלים מסוימים, מעטים מהם עוברים ניתוח בריאטרי. על פי ניתוח נתונים, במהלך השנים 2015 עד 2021, בארה”ב, רק 3.5% מהניתוחים המטבוליים והבריאטריים נערכו במטופלים עם השמנת יתר בדרגה 1 מדי שנה. רוב הניתוחים (96.5%) נערכו בקרב מטופלים עם ערך BMI מעל 35. ד”ר פול ויסניובסקי, מומחה לכירורגיה, בית הספר לרפואה של אוניברסיטת דרום קליפורניה (USC), לוס אנג’לס, הציג את ממצאי המחקר במפגש השנתי של האגודה האמריקאית לכירורגיה מטבולית ובאריאטרית בשנת (ASMBS) 2023. החוקר הראשי ד”ר מתיו ג’יי מרטין, ראש מערך הטראומה ומנהל חקר ניתוחים חריפים, המרכז רפואי USC, סובר כי הסיבה העיקרית לכך שהניתוחים הללו אינם מוצעים באופן נרחב למטופלים עם BMI נמוך יותר קשורה לכיסוי ביטוחי, משום ש”למרות שההנחיות השתנו, רוב חברות הביטוח עדיין מתבססות על קריטריונים מיושנים מאוד שלפיהם מומלץ לבצע את הניתוח בקרב מטופלים עם מחלות נלוות ו-BMI מעל 35 , או BMI מעל 40 ללא תלות המחלות נלוות”. הוא הוסיף ש”סיבה אפשרית נוספת היא חוסר המודעות להנחיות החדשות בקרב הרופאים בקהילה שהמפנים את מטופליהם לניתוח בריאטרי”.

המחקר הנוכחי כלל נתונים מכ-900 מרכזים בארה”ב העוסקים בניתוחים בריאטריים ומטבוליים, ומצא שבמהלך השנים 2015 עד 2021, 38,669 מטופלים (3.5%) עם השמנת יתר בדרגה 1 ו-1,1067,094 מטופלים (96.5%) עם BMI גבוה יותר עברו ניתוח מטבולי ובריאטרי. כמו כן, בהשוואה למטופלים עם BMI מעל 35, לאלו עם השמנת יתר בדרגה 1 היו זמני ניתוח קצרים יותר, אך הם ירדו פחות במשקל בהערכה קצרת טווח. יש לציין כי לא נצפו הבדלים מובהקים בין שתי הקבוצות בשיעורי הסיבוכים לאחר הניתוח (<5%) או בתמותה (<0.1%).

לכתבה ב- Medscape

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה