רפואת שיניים

מוקד הייעוץ הרוקחי-קליני נפתח מחדש, וייתן מענה גם לציבור הרופאים

המוקד, המופעל ממטעם ארגון הרוקחות בישראל בשיתוף האגודה לזכויות החולה בישראל ייפתח מחדש השבוע במתכונתו המחודשת. המוקד יתן מענה מקצועי לא רק לשאלות מצד הקהל הרחב, אלא גם לשאלות קליניות מצד צוותי הרפואה והפרא-רפואה. מספר טלפון מוקד הייעוץ הרוקחי-קליני מטעם ארגון הרוקחות בישראל כוכבית 9711 *. המוקד פעיל בימים  א', ג', ה' בין השעות 10:00 - 13:00, ובימים ב' ו-ד' בין השעות 16:00 - 19:00. המוקד זמין בשפות עברית, אנגלית, ערבית ורוסית.

ארגון הרוקחות בישראל והאגודה לזכויות החולה בישראל מודיעים על השקתו מחדש של מוקד הייעוץ הרוקחי-קליני הטלפוני מטעמם. מוקד הייעוץ הרוקחי-קליני פועל מתוך כוונה להביא את הידע והניסיון המקצועי הקיים אצל צוותי הרוקחות לטובת ציבור המטופלים והמטופלות בישראל. החידוש במתכונתו הנוכחית של המוקד הוא מתן מענה מקצועי מאת הרוקחות והרוקחים הפעילים במסגרת המוקד לא רק לשאלות הציבור הרחב, אלא גם למתן מענה ספציפי לשאלות מקצועיות קליניות מצד צוותי הרפואה, בכל הקשור לטיפולים תרופתיים, בכלל זה לנושאים הקשורים בשימוש נכון באביזרים רפואיים, במכשירים ובתכשירים רפואיים ובתוספי תזונה.

לפי ההודעה שפרסמו הארגונים, מוקד הייעוץ הרוקחי-קליני מטעם ארגון הרוקחות בישראל צפוי לתת מענה רחב, בין היתר, בסוגיות הבאות: אינטראקציות, תגובות והתנגשויות בין-תרופות קיימות לתרופות חדשות או בין תכשירים רפואיים לתוספי תזונה וכן דרכי איזון וטיפול במחלות כרוניות. כמו כן, המוקד נותן מענה לאתגרי היענות המטופלים לטיפולים תרופתיים קיימים או חדשים, תוך מענה הוליסטי לשאלות המטופלים, שיתייחס גם להנחיות נטילה נכונות לשם מקסום (מירוב) השפעת הטיפול התרופתי או לצמצום תופעות לוואי בגין נטילת טיפול תרופתי שכזה. שיתוף הפעולה עם האגודה לזכויות החולה בישראל צפוי ליתן מענה בדבר אופני המימוש של זכויות רפואיות ומיצוי זכויות רפואיות לאזרחים הפונים למוקד, כגון אפשרויות קבלת הנחות הניתנות במסגרת סל הבריאות או במסגרת שירותי הבריאות המשלימים (שירותי הבריאות הנוספים מטעם קופות החולים בישראל).

מוקד הייעוץ הרוקחי-קליני, שזכה לסיוע בהקמתו מצד חברת התרופות הבין-לאומית Boehringer Ingelheim, יספק הזדמנות למטופלים לשוחח במשך פרק זמן סביר עם הרוקחות והרוקחים, לקבל את המלצותיהם בפרטיות, בניחותא ומחוץ למסגרת בית המרקחת. במקביל, מנגיש מוקד הייעוץ הרוקחי-קליני את קבלת הייעוץ גם לקהל האוכלוסיות המוגבלות בניידות, שכן הוא ניתן באמצעות קו הטלפון. בכך הוא מסייע במתן מענה ובהנגשה טובה יותר לטיפול תרופתי ולסיוע בשמירת הרצף הטיפולי.

מוקד הייעוץ הרוקחי-קליני יהיה זמין כעת, במקביל, כאמור, גם לקהל רופאים ולצוותים הרפואיים לשיחה מיידית עם צוות הרוקחים לקבלת ייעוץ מהיר ומקצועי בתחום מומחיותם. בחודשים האחרונים פעל מוקד הייעוץ הרוקחי-קליני מטעם ארגון הרוקחות בישראל במתכונת חירום. הארגון הפעיל מוקד זה לטובת הציבור הרחב מתוך רצון לסייע לציבור הרחב, לכל הפחות, במתן מענה אקוטי לפניות דחופות בנושא טיפולים תרופתיים במצבי חירום ובמצבי חרדה, וכן לסיוע באיתור מלאי תרופות ברחבי הארץ.

 

 

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

    הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

    במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
    להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה