רפואת שיניים

מה המקום של AI בחיזוי תוצאים של חולים ראומטולוגים? (RARS)

האם התיעוד המפרך של ראומטולוגים את פעילות המחלה ואת התוצאות המדווחות על ידי המטופלים במשך עשרות שנים, יכול לסייע לבינה המלאכותית לחזות תוצאות של מטופלים?

ראומטולוגים מתעדים בעקביות את פעילות המחלה ואת התוצאות המדווחות על ידי המטופלים במשך עשרות שנים, ועכשיו, כל עבודת הפרך הזו מתחילה להשתלם עם כניסתן של בינה מלאכותית (AI) ומערכות עיבוד שפה טבעית (NLP) שיכולות לכרות מידע מרשומות הבריאות האלקטרוניות מה שמייצר מכרות זהב מחקריים ולחזות במדויק תוצאות לטווח קצר של דלקת מפרקים שגרונית (RA).

“אני חושבת שלמדנו מהניסויים המוקדמים מאוד שלנו שמודלים של למידה עמוקה אורכית יכולים לחזות תוצאות של דלקת מפרקים שגרונית ביעילות מפתיעה, עם פחות חולים ממה שהנחנו שיהיה צורך”, אמרה פרופ’ ג’ינוס יזדני, ראש מחלקת ראומטולוגיה בבית החולים הכללי צוקרברג בסן פרנסיסקו ומנהלת שותפה של מעבדת האיכות והאינפורמטיקה של אוניברסיטת קליפורניה בסן פרנסיסקו (UCSF).

בכנס המחקר לדלקת מפרקים שגרונית, פרופ’ יזדני דנה מדוע ראומטולוגים נמצאים במקום טוב לנצל את היתרונות של בינה מלאכותית וכיצד ניתן ליישם מערכות עיבוד שפה טבעיות.

לפי פרופ’ יזדני, נתוני רשומות רפואיות יכולים להיות שימושיים במיוחד עבור מחקר של דלקת מפרקים שגרונית בגלל נפח המידע הרב, נתונים קליניים כגון הערות והדמיה, הטיית בחירה פחותה בהשוואה למקורות אחרים כגון קבוצות או ניסויים מבוקרים אקראיים, גישה בזמן אמת והעובדה שרשומות רבות מכילות נתונים אורכיים (מעקבים וכו’).

עם זאת, בנתוני רשומות רפואיות עשויים להיות פערים או קידוד לא מדויק, ונתונים כגון טקסט ותמונות עשויים לדרוש עיבוד נתונים משמעותיים לפני שניתן יהיה להשתמש בהם לקידום מחקר. בנוסף, נתוני רשומות רפואיות כפופים לתקנות פרטיות ואבטחה, עלול להיות חוסר תאימות בין מערכות שונות, וייתכן שהרשומות אינן מייצגות מטופלים שיש להם פחות גישה לטיפול.

לכתבה ב-medscape

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה