דרמטולוגיה

האם הגמילה מ-MMF אחזקתי בזאבת בטוחה? (The Lancet Rheumatology)

לופוס זאבת ויקיפדיה
מטופלים עם זאבת יציבה הנמצאים בטיפול אחזקתי עם MMF עשויים להיגמל בבטחה מהתרופה מתוך הבנה שעלולה להתרחש התלקחות מחודשת וייתכן ויהיה צורך בהתחלה מחדש של טיפול, כך עולה ממחקר שפורסם ב-The Lancet Rheumatology

מטופלים עם זאבת (SLE) יציבה הנמצאים בטיפול אחזקתי עם mycophenolate mofetil (MMF) עשויים להיגמל בבטחה מהתרופה מתוך הבנה שעלולה להתרחש התלקחות מחודשת וייתכן ויהיה צורך בהתחלה מחדש של טיפול אימונוסופרסיבי, כך עולה ממחקר שפורסם ב-The Lancet Rheumatology.

המחקר היה ניסוי אקראי רב-מרכזי שנערך ב-19 מרכזים בארה”ב בקרב 100 חולים עם זאבת יציבה שטופלו ב-MMF לפחות שנתיים עבור אינדיקציה של הכליות או לפחות שנה אחת עבור אינדיקציה שאינה קשורה לכליות. לפי המחקר, גמילה מ-MMF לא הייתה נחותה משמעותית מטיפול אחזקתי ב-MMF במונחים של התלקחות מחדש של מחלה משמעותית מבחינה קלינית תוך לפחות שנה.

“הממצאים שלנו מצביעים על כך שניתן להפסיק בבטחה את הטיפול ב-MMF בחולים עם זאבת יציבה. עם זאת, עדיין יש צורך במחקרים גדולים יותר עם מעקב ארוך יותר על מנת לאשר ממצא זה”, כתבה המחברת הראשית של המחקר, “המחקר שלנו נמשך רק 60 שבועות, אז אין לנו נתונים ארוכי טווח, אבל ההמלצה שלי היא שגם אם יש לך היסטוריה של לופוס נפריטיס, אם הייתה לך מחלה יציבה או חלשה מאוד או ללא פעילות במשך שנה או שנתיים, אז אני חושבת שכדאי להפסיק את התרופה ולעקוב אחר כל סימני התלקחות המחלה”.

היא הוסיפה כי “בפרקטיקה הקלינית, היינו עוקבים אחר מטופלים באופן קבוע בכל מקרה, גם אם הם נמצאים בהפוגה, מחפשים סימנים קליניים או עדות מעבדתית להתלקחות, ואז אם הם נראים בהתלקחות יש להתייחס אליהם בהתאם.”

לכתבה ב-medscape

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה