הנחיות חדשות אודות תסמונת שחלות פוליציסטיות נועדו לספק הסבר מרגיע למטופלות (Fertil Steril)

בהנחיות חדשות בנושא תסמונת שחלות פוליציסטיות (PCOS או Polycystic Ovary Syndrome) מתמקדים מומחים בחשיבות הסבר מרגיע למטופלות אודות האפשרות למנוע ו/או לטפל במאפיינים הקליניים הנפוצים, כולל הפרעות פוריות.

ההנחיות בנוגע לאבחנה ולטיפול בתסמונת שחלות פוליציסטיות, הגורם העיקרי להפרעות פוריות, פורסמו בו-זמנית בכתבי העת Clinical Endocrinology, Human Reproduction וגם Fertility and Sterility.

האבחנה של PCOS נותרה שנויה במחלוקת וההערכה ואין הסכמה על ההערכה והטיפול. הצרכים של נשים עם PCOS אינם זוכים למענה וחסרות עדויות רבות בנושא. הנחיות קודמות חסר הליכים מבוססי-עדויות, לא התייחסו לנקודת המבט של המטופלות או היו מיושנות. קבוצת המומחים כללה 37 איגודים בינלאומיים ונשים עם PCOS במטרה לפתח את ההנחיות.

ההנחיות כוללות 31 המלצות מבוססות-ראיות, 59 המלצות קונצנזוס ו-76 נקודות קליניות בנוגע להערכה והטיפול בתסמונת שחלות פוליציסטיות.

פאנל המומחים ציטט מספר שינויים מרכזיים בהנחיות, בהשוואה להנחיות קודמות, כולל שינוי ניכר בקריטריונים האבחנתיים הפרטניים עם דגש על שיפור דיוק אבחנתי; הפחתת בדיקות מיותרות; דגש גדול יותר על הדרכה, שינוי אורחות חיים, רווחה נפשית ואיכות חיים; ודגש על טיפול תרופתי מבוסס-עדויות וטיפולי פוריות זולים  ובטוחים יותר.

עם זאת, הפאנל מכיר בכך שהעדויות הזמינות הן ברובן באיכות מתונה ודרושים מחקרים נוספים בנושא זה, בפרט לעדכון המאפיינים האבחנתיים הספציפיים של תסמונת שחלות פוליציסטיות.

Fertil Steril 2018

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה