מחנכי סוכרת

זירוז בנשים עם השמנת יתר לא השפיע על שיעור הניתוחים הקיסריים (Society for Maternal-Fetal Medicine)

ליישום פרוטוקול סטנדרטי של זירוז לידה לא הייתה השפעה משמעותית על שיעורי הניתוחים הקיסריים בנשים עם השמנת יתר, כך עולה ממחקר שהוצג במפגש החברה לרפואת האם והעובר

ליישום פרוטוקול סטנדרטי של זירוז לידה לא הייתה השפעה משמעותית על שיעורי הניתוחים הקיסריים בנשים עם השמנת יתר, בהתבסס על נתונים של יותר מ-5,000 נשים, כך עולה ממחקר שהוצג במפגש החברה לרפואת האם והעובר.

מחקרים קודמים הראו כי הסיכון ללידה קיסרית עולה ב-5% עם כל עלייה של 1 ק”ג/מ”ר במדד מסת הגוף (BMI) בקרב נשים שלא ילדו בעבר, אמרה החוקרת הראשית של המחקר. זירוז לידה שכשל הוא אינדיקטור משמעותי ללידה קיסרית, והסבירות ללידה קיסרית גבוה ב-80% בנשים עם השמנת יתר שעוברות זירוז לידה בהשוואה לנשים במשקל תקין, הוסיפה. היא ציינה כי הסברים אפשריים להבדלים אלה כוללים משתנים כמו שונות בניהול הטיפול, הטיות מודעות ולא מודעות, או הבדלים פיזיולוגיים בנשים עם השמנת יתר כגון הורמונים מוגברים, הבדלים בעקומת הלידה ומינונים גבוהים יותר של אוקסיטוצין ופרוסטגלנדינים.

החוקרים סקרו נתונים משני מרכזים רפואיים שנתיים לפני ואחרי יישום פרוטוקול זירוז לידה מ-2018 עד 2022. אוכלוסיית המחקר כללה נשים ללא הריון בעבר עם הריונות של ילד יחיד בזמן (in term) שעברו זירוז לידה עם ממברנות שלמות וצוואר רחם לא פתוח, עם BMI של לפחות 30 ק”ג/מ”ר.

בניתוח רב-משתני, שיעור הלידה הכולל בניתוח קיסרי היה 24.9% לפני יישום הפרוטוקול ו-26.0% לאחר היישום. לא היו הבדלים בסיכון ללידה קיסרית בכל שיעורי השמנת יתר לפני ואחרי. בנוסף, לא היו הבדלים משמעותיים בתוצאות המשניות של משך הלידה, תחלואה אימהית או תחלואת ילודים.

לכתבה ב-medscape

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה