מחנכי סוכרת

מתן D-Mannose אינו יעיל לטיפול בזיהומים בדרכי השתן (JAMA Intern Med)

סוכר טבעי (D-Mannose) המשמש לטיפול בזיהומים חוזרים בדרכי השתן לא הפחית את הסיכון לאירועים חוזרים, ביקורים אמבולטוריים, טיפול אנטיביוטי, או תסמינים, בהשוואה לטיפול דמה, כך עולה מתוצאות מחקר חדש שפורסמו בכתב העת JAMA Internal Medicine.

ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי D-Mannose מומלץ כחלופה טבעית לאנטיביוטיקה ונמכר כתוסף תזונה; מחקרים קודמים להערכת התועלת של D-Mannose בטיפול בזיהום בדרכי השתן הדגימו תוצאות סותרות.

החוקרים השלימו מחקר כפל-סמיות, מבוקר ואקראי, שכלל 598 נשים מעל גיל 18 שנים (גיל חציוני של 51.3 שנים) עם היסטוריה של זיהומים חוזרים בדרכי השתן לאורך למעלה משישה חודשים מבין קרוב ל-100 מרפאות ראשוניות בבריטניה.

הנשים נטלו D-Mannose במינון של 2 גרם או אבקת פלסבו שניתנו כל יום והן דיווחו על התסמינים באמצעות יומן תזונה או בתשובות לסקר בריאות, שאלונים שבועיים ושיחות טלפון. החוקרים בחנו את הרשומות הרפואיות לאיסוף תוצאות תרביות שתן, מרשמים לטיפול אנטיביוטי, אשפוזים וביקורים אמבולטוריים בשל זיהומים בדרכי השתן.

מהנתונים עולה כי כ-51% מהנשים שנטלו D-Mannose ו-55.7% מאלו שנטלו פלסבו פנו לאיש צוות רפואי שדיווח על זיהום בדרכי השתן (סיכון יחסי של 0.92, רווח בר-סמך 95% של 0.80-1.05). נשים בשתי הקבוצות דיווחו על משך דומה של תסמינים משמעותיים ומספר המרשמים לטיפול אנטיביוטי, מקרי חשד קליני של זיהום בדרכי השתן ואשפוז לבית חולים היו דומים בין שתי הקבוצות.

החוקרים מסכמים וכותבים כי אין מקום להמליץ על מתן D-Mannose למניעת אירועים עתידיים של זיהומים בדרכי השתן בנשים עם זיהומים חוזרים בדרכי השתן.

JAMA Intern Med, Apr 8, 2024

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה