רדיולוגיה

ב-20% מהמקרים פיענוח צילום רנטגן של בית החזה ‘מפספס’ איבחון של אי ספיקת לב (HFSA )

כחמישית מבין המטופלים הסובלים מאי ספיקת לב המגיעים לחדר מיון אשר עוברים צילום רנטגן של בית החזה, אינם מאובחנים כסובלים מאי ספיקה.

מימצאים אלה הוצגו בכנס השנתי השמיני של האגודה האמריקאית לאי ספיקת לב – HFSA , החודש, על בסיס סקר שנערך ע”י ה-ADHERE – ר”ת של The Acute Decompensated Heart Failure National Registry הממוקמת באונ’ סינסנטי באוהיו.

פיענוח של צילום רנטגן של בית החזה הוא כידוע ה-gold standard לאיבחון אי ספיקת לב וזאת באמצעות זיהוי של צפיפות כלי דם, בצקת ריאות או הצטברות נוזלים בין רקמתית.

בסקר נבדקו כ-74,000 שיחרורים מבית החולים של חולים עם אי ספיקת לב. כ-14,000 מבין הנבדקים לא אובחנו כסובלים מאי ספיקת לב על בסיס צילום הרנטגן. ב-24% מהמקרים הללו שבו לא פוענחה אי ספיקה בצילום רנטגן, האבחנה הראשית לאישפוז לא היתה אי ספיקת לב, בעוד שב-76% מאותם 14,000 פיענוחים שגויים, בכל זאת האבחנה הראשית שהוגדרה באישפוז הייתה של אי ספיקת לב.

במקביל, נמצא גם שכ-13% מהמטופלים שעברו רנטגן אובחנו בטעות כסובלים מאי ספיקת לב.

לסקר כמובן מגבלות ובעיות מתודולוגיות רבות שכן רמת הדיוק של הרישום, מיומנויות המפענחים היו שונות במרכזים השונים, וכן גן ההגדרות לפיענוח של אי ספיקת לב .

עם זאת, לדברי החוקרים, למימצאים חשיבות רבה: על רופאים להטמיע מידע זה בעת שהם מטפלים/מאבחנים חולים החשודים באי ספיקת לב. חוסר איבחון נכון עלול להוביל כמובן לטיפול שגוי שעלול לגרום לתוצאות קטלניות.

לדיווח ב-docguide

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

    הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

    במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
    להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה