רדיולוגיה

אולטראסאונד המבוצע ידנית משפר את הבדיקה הקרדיווסקולרית הנעשית לצד מיטת החולה (Chest)

דיווח שפורסם לאחרונה מוצא כי הדמיה קרדיווסקולרית הנעשית בזמן אמת באמצעות אולטראסאונד המובצע באופן ידני (HCU) משפרת את הבדיקה הפיזית של חולים הסובלים ממחלה קרדיווסקולרית.

החוקרים מסבירים כי ה-HCU הוא מכשיר קל המופעל על-ידי בטריה, וגודלו בערך כגודל של מחשב נייד. מחקרים הראו כי בדיקת אולטראסאונד קצרה המבוצעת על-ידי קרדיולוג יכולה להעלות את דיוק האבחנה כמעט ב-40%.

החוקרים סקרו 42 מאמרים שעוסקים בהערכת השימוש הקליני במכשירי ה-HCU בסיוע לרופאים באיבחון מחלות קרדיווסקולריות.

החוקרים מדווחים כי הדיוק באבחנה גדל הן בקרב קרדיולוגים והן בקרב רופאים אחרים כאשר הם הוסיפו בדיקת אולטראסאונד קצרה של הלב לבדיקה הרפואית השגרתית של החולים.

החוקרים מציינים כי ה-HCU שימושי בעיקר בגילוי תיפקוד לקוי גלובלי של החדר השמאלי, אך עלול להיות פחות ערכי בקרב מפעילים פחות מנוסית באיבחון segmental wall motion abnormalities, תיפקוד לקוי של החדר הימני ופגיעות במסתמים.

החוקרים מציינים כי ה-HCU מתאים במיוחד ל-3 שימושים: רפואת חירום ורפואה קריטית, ביצוע סריקה באוכלוסיה ושימוש באזורים מרוחקים.

מומחיות המשתמש חשובה גם כן. החוקרים מסבירים כי האגודה האמריקאית לאקו-קרדיוגרפיה והקולג’ האמריקאי לקרדיולוגיה/ארגון הלב האמריקאי ממליצים על הכשרה מינימלית ברמה 2 באקו-קרדיוגרפיה (המוגדרת בביצוע 150 בדיקות ו-300 בדיקות תחת פיקוח לכל הפחות) בכדי לאשר את השימוש במכשיור ה-HCU כהרחבה של הבדיקה הרפואית.

החוקרים מסכמים כי השימוש במכשיר ה-HCU עשוי לחסוך בזמן ובעלויות שכן הרופא יוכל להורות על ביצוע בדיקות נוספות באופן ספציפי יותר בהתבסס על ממצאי הבדיקה של החולה, ולכן למכשיר ה-HCU פוטנציאל לסייע בקידום מתן שירותי רפואה טובים יותר ויעילים יותר.

Chest 2004;126:693-701

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

    הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

    במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
    להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה