רדיולוגיה

MSD מכריזה על איסוף מרצון של הויוקס (Merck )

חברת MSD הכריזה על משיכה מרצון מהשוק של ויוקס. להודעה תוקף מיידי. החלטת החברה מבוססת על מחקר חדש, פרוספקטיבי, אקראי ומבוקר פלצבו, שנמשך 3 שנים, מחקר ה-APPROVE .

המחקר שנעצר טרם זמנו תוכנן כדי להעריך את היעילות של ויוקס 25 מ”ג במניעה של חזרה של פוליפים במעי הגס במטופלים עם היסטוריה של אדנומה (גידול שפיר במעי הגס).

במחקר זה נמצא שהייתה עלייה בסיכון היחסי לאירועים קרדיווסקולרים כמו התקפי לב ושבץ, אשר התחילו לאחר 18 חודשי טיפול בקבוצה שנטלה ויוקס, בהשוואה לקבוצת הפלצבו.

התוצאות של 18 החודש הראשונים של מחקר ה-APPROVE לא הראו עלייה בסיכון היחסי במשתמשי הויוקס.

יו”ר ומנכ”ל  MSD , ריימנוד גילמרטין, מסר שההחלטה, (הדרמטית ואולי גם האמיצה, יש לאמר ), התקבלה מתוך ראיית טובת הציבור והמטופלים.  “למרות שניתן היה להמשיך בשיווק הויוקס עם התוייה ואזהרה מתאימה לתוצאות מחקר זה, וגם לאור התכשירים האחרים החליפיים בשוק, הגענו למסקנה האחראית והשקולה להפסיק את שיווק התכשיר”.

בשנת 2003 הסתכמו מכירות הויוקס בעולם ב-2.5 מיליארד $.

לידיעה המלאה באתר MSD העולמית

לאחרונה הופיעו כזכור מס’ דיווחים עליהם דיווחנו גם כאן על עלייה בסיכון לאי ספיקת לב, אוטם שריר הלב ואירועים קרדיווסקולרים אחרים בשימוש בויוקס. יצויין שבאותם מחקרים לא נמצא שהתכשיר המקביל מאותה משפחת COX-2 , השימוש בסלקוקסיב (משווק בארץ תחת שם המותג סלקוקס) לא נמצא ככרוך בעלייה בסיכון.

גם האיגוד הקרדיוןלוגי הפיק לאחרונה עדכון לנייר העמדה המתייחס לשימוש בתכשירי COX-2 ולויוקס במיוחד לאוד דיווחים אלה, בהם קרא ליתר עירנות וזהירות בשימוש בתרופה זו.

אין ספק שמדובר באחת מהפסקות השיווק הרצוניות הגדולות והמשמעותיות ביותר בהיסטוריה של תעשיית הפרמצבטיקה בעולם.

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

    הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

    במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
    להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה