רדיולוגיה

האם הפגיעה הקשה בכליה המושתלת נבעה מנטילת הויוקס ? א”א נגד שירותי בריאות כללית (הארץ)

תביעה שהוגשה נגד שירותי בריאות כללית על מתן ויוקס לחולה, א”א, מושתל כליה, בחדר המיון בסורוקה, שלטענת התביעה גרמה לדחיית הכליה המושתלת ולנזקים גופניים ונפשיים חמורים למטופל.

במסגרת התביעה מצוטטת חוות דעתו של פרופ’ סיקולר, מנהל מחלקה פנימית ב’ בסורוקה והפקולטה לרפואה באונ’ בן גוריון, אשר תיעד אותה בתיקו של החולה. לפי חוות דעת זו הייתה זו טעות לרשום לחולה זה, שהגיע למיון על רקע כאבי גב, את הויוקס, בגלל הסיכון הידוע בשימוש בתרופות NSAIDS במושתלי כליה, ובמיוחד לאור העובדה שהחולה עצמו ביקש מהרופא לברר נקודה זו. התביעה מסתמכת גם על חוות דעתו של הנפרולוג פרופ’ ברזיס מהדסה עין כרם אשר מדגיש את קיומה של האזהרה לעשות שימוש בתרופות מקבוצת ה-NSAIDS , לרבות הויוקס, בחולים מושתלי כליה.

בכתב ההגנה מצטטים את פרופ’ מתי ברקוביץ, מנהל היח’ למידע תרופתי באסף הרופא, לפיה לא חל איסור על נטילת הויוקס במקרה הספציפי, וכן שלהערכתו אירוע דחיית השתל ואי הספיקה הכלייתית הייתה על רקע זיהומי.

לדיווח בהארץ

האירוע אמנם התרחש בשנת 2001, אך הדיון המשפטי מתנהל כעת, בצל ההודעה על הוצאת הויוקס מהשוק על רקע הבעיות שהתגלו בבטיחותו.

אגב, יש לציין שטיעון ההגנה על כך שלא חל איסור על שימוש בויוקס בחולי כליות  עומד בסתירה לפחות למידע התרופתי כפי שגם מופיע במאגר התרופות שלנו. כפי שניתן לראות בקישור זה במונוגרף התכשיר, בסעיף של התוויות נגד מופיע בפירוש: Advanced renal disease .

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

    הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

    במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
    להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה