רדיולוגיה

MRI מסייע בשיפור הטיפול בכתמי לידה כתוצאה מפגם וסקולרי

על-פי מחקר שפורסם לאחרונה, שימוש באמצעי הדמיה מגנטית (MRI) עשוי לשפר את ההצלחה לטווח הארוך של הטיפול ב-low-flow vascular malformations.

low-flow vascular malformation הוא כתם לידה המופיע בשל הימצאותם של ורידים מורחבים. בעוד רובם של הפגמים הווסקולריים נותרים יציבים לאורך חיי החולה, ישנם מקרים המחמירים עם הזמן וגורמים להשחתת המראה, לדימום או להפרעה תיפקודית. קשיים עלולים להופיע בטיפול משום שהורידים תחומים בצורה ירודה ושולחים שלוחות קטנות לרקמות השכנות שניתן בקלות לא להבחין בהן במתן טיפול רפואי רגיל.

אחד החוקרים, ד”ר Lewin, מסביר בראיון כי MRI הופך את גילוי והבנת התוואי של ורידים מעוותים אלה למשימה פשוטה ביותר.

השיטה השכיחה לטיפול ב-low-flow vascular malformations היא ביצוע טיפולי הטרשה דרך העור. זהו טיפול פולשני במידה מינימלית שבו מזריקים רדיולוגים תרופה הגורמת לורידים המורחבים להתכווץ.

MRI שימש בעבר לאיבחון עיוותים וסקולריים ולביצוע בדיקות מעקב לאחר טיפולי ההטרשה. המחקר הנוכחי מדגים כי ניתן להסתייע בו באופן בטיחותי ויעיל במהלך הפרוצדורה עצמה.

ד”ר Lewin מסביר כי MRI עשוי לסייע במיקום המחט, בקביעת כמות התרופה הדרושה למילוי שטח העיוותים הווסקולריים ולמעקב אחר התרופה לאחר הזרקתה. הוא מוסיף כי היתרון האמיתי עבור החולה הוא היכולת לוודא כי הטיפול ניתן לכל הוריד הפגום.

החוקרים ביצעו טיפולי הטרשה דרך העור בהנחיית MRI בקרב 15 חולים הסובלים מהתופעה, אשר טיפולים אחרים שניתנו להם נכשלו בעבר. בהנחיית MRI  הצליחו החוקרים לטפל בהצלחה בסימפטומים העיקריים ללא הופעת סיבוכים. בדיקות המעקב העידו כי באזורים המטופלים עדיין נצפה כיווץ משמעותי.

ד”ר Lewin מסכם כי שילוב היתרונות הייחודיים הגלומים ב-MRI עם טיפול פולשני במידה מינימלית מעלה יתרונות פוטנציאליים אדירים במגוון תחומים של פרוצדורות רפואיות.

לידיעה ב-doc’s guide

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

    הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

    במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
    להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה