רדיולוגיה

הבדלים מגדריים בטיפול ובתוצאות שוק קרדיוגני (Am J Cardiol)

 במאמר שפורסם בכתב העת American Journal of Cardiology מדווחים חוקרים על תוצאות מחקר חדש, המעידים על הבדלים מגדריים בתוצאות וטיפול בחולים עם שוק קרדיוגני, כאשר בקרב נשים שהועברו ע”י צוותי רפואה דחופה לבתי חולים תועדו שיעורי הישרדות נמוכים משמעותית, כמו גם שיעורים נמוכים יותר של התערבויות לבביות פולשניות, בהשוואה לגברים.

 ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי שוק קרדיוגני מלווה בשיעורי תחלואה ותמותה גבוהים. ההשפעה של מגדר על הטיפול והתוצאות אינה מוגדרת היטב וכעת הם ביקשו לקבוע אם למגד השפעה על הטיפול והתוצאות בחולים עם שוק קרדיוגני לפני הגעה לבית חולים.

 מדגם המחקר כלל חולים עם שוק קרדיוגני שהועברו ע”י צוותי רפואה דחופה לבתי חולים בין תחילת שנת 2015 ועד סוף חודש יוני בשנת 2019 בויקטוריה, אוסטרליה. הנתונים נאספו מרישומי האמבולנס, בית החולים ומאגרי תמותה במדינה. התוצא העיקרי של המחקר היה שיעורי התמותה לאחר 30 ימים, תוך חלוקה לפי מגדר.

 לאורך תקופת המחקר זוהו 3,465 חולים, מהם 1,389 (40.1%) נשים. התאמת PSM (Propensity Score Matching) הובילה ל-1,330 זוגות תואמים ללא הבדלים במאפייני הבסיס, כולל גיל, סימנים חיוניים ראשוניים, מחלות רקע, אטיולוגיה לשוק הקרדיוגני והתערבויות לפני הגעה לבית החולים.

 במדגם המותאם, בנשים תועדו שיעורים גבוהים יותר של תמותה לאחר 30 ימים (44.7% לעומת 39.2%, p=0.009)ף הן עברו פחות פרוצדורות אנגיוגרפיה כלילית (18.3% לעומת 27.2%, p<0.001) ורה-וסקולריזציה עם התערבות כלילית מילעורית (8.9% לעומת 14.2%, p<0.001), בהשוואה לגברים.

 ממצאי המחקר מדגישים את הצורך בדחוף בצעדים להפחתת ההבדלים המגדריים בתוצאות וטיפול בחולים עם שוק קרדיוגני.

 

Am J Cardiol. 2022 Jun 27

 

 

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה