רדיולוגיה

פעילות גופנית עשויה להיות פתרון יעיל חולי סרטן הסובלים מכאב (Cancer)

פעילות גופנית של למעלה מ-30 דקות ברוב הימים עשויה לסייע בהקלה על כאבים בחולים שאובחנו עם סרטן, כך עולה ממחקר שפורסם ב-Cancer

פעילות גופנית של למעלה מ-30 דקות ברוב הימים עשויה לסייע בהקלה על כאבים בחולים שאובחנו עם סרטן, כך עולה ממחקר שכלל יותר מ-60,000 אנשים, כולל 10,000 עם היסטוריה של סרטן ופורסם ב-Cancer.

משתתפי המחקר שאובחנו כחולי סרטן וביצעו יותר מ-150 דקות של פעילות מתונה בשבוע היו בסבירות נמוכה ב-16% לדווח על כאבים מאשר אלו שלא התאמנו או התאמנו פחות. פעילות גופנית הייתה מועילה במיוחד עבור אלו עם כאב בינוני עד חמור. באופן כללי, ככל שאנשים התאמנו יותר, כך הם חשו פחות כאב – וזה היה נכון עבור אלה עם וללא היסטוריה של סרטן.

“זה מוסיף לבסיס ראיות משמעותי לגבי יתרונות אחרים של פעילות גופנית לאחר אבחון סרטן”, אמר מחבר המחקר הראשי והוסיף, “זה יהיה נהדר עבור אם רופאים יעודדו פעילות גופנית לכל מי שאי פעם אובחן כחולה סרטן”.

הממצאים גם מוסיפים לראיות מצטברות – כולל מחקרים תצפיתיים וניסיוניים – שפעילות גופנית עשויה לעזור להקל על הכאב של אנשים. כך למשל, מחקר חתך גדול שבוצע בקרב מבוגרים נורבגיים מצא כי השכיחות של כאב כרוני הייתה נמוכה ב-10%-38% בקרב אנשים שהתעמלו. מחקרים אקראיים מצביעים על כך שפעילות גופנית יכולה להיות כלי יעיל לניהול כאב למגוון מצבים, כולל כאבי צוואר וגב תחתון, דלקת מפרקים ניוונית, כאב שרירי בפנים ופיברומיאלגיה.

לכתבה ב-medscape

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה