רפואה דחופה

שינויים בכלי הדם של הרשתית עשויים לסייע בחיזוי התפתחות קדם-רעלת היריון (מתוך כנס מטעם ה-Society for Reproductive Investigation)

שינויים בכלי הדם של הרשתית עשויים לסייע בחיזוי הסיכון להתפתחות קדם רעלת היריון, כך עולה מנתונים שהוצגו כפוסטר במהלך כנס מטעם ה-Society for Reproductive Investigation.

ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי קדם רעלת היריון הינה גורם מוביל לתמותה אימהית ומלווה בשינויים בכלי הדם של העיניים, עם תסמינים הכוללים טשטוש ראיה. כעת הם בחנו תמונות של עיניים של 300 נשים הרות ונעזרו בתשתית בינה מלאכותית בשם DVT-Net (או Deep Vascular Topology Network) לזיהוי שינויים ברשתית העשויים להעיד על קדם רעלת היריון.

בנוסף, קבוצה נוספת של 31 נשים עם קדם רעלת היריון חמורה נבדקה לאחר לידה להערכת הפיתול והקוטר של כלי הדם.

מהנתונים עולה כי למערכת DVT-Net רמת דיוק של 0.813 (רווח בר-סמך 95% של 0.76-0.91) לחיזוי מוקדם של קדם רעלת היריון במהלך הטרימסטר הראשון והשני. לא תועדו הבדלים משמעותיים בקוטר כלי הדם של הרשתית בין נשים עם קדם רעלת היריון חמורה ובין קבוצת ביקורת של 35 נשים ללא ההפרעה.

בנשים לאחר לידה אשר פיתחו קדם רעלת היריון חמורה עורק הרשתית היה מפותל יותר משמעותית (חציון דרגה 2) בהשוואה לנשים בקבוצת הביקורת (חציון דרגה 1).

החוקרים כותבים כי בנשים בתקופת משכב לידה, דרגת הפיתול של עורק הרשתית אינפרו-טמפוראלי הינו סמן הדמייתי אפשרי לקדם רעלת היריון בדרגה חמורה. ממצאים אלו מדגישים את השימושיות של הערכת הרשתית באמצעות טכנולוגיית בינה מלאכותית ומדגישים את המאפיינים הספציפיים של כלי הדם של הרשתית בזיהוי וחיזוי הפרעות במהלך היריון.

מתוך כנס מטעם ה-Society for Reproductive Investigation

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה