משפחה

מה בין הרכב החיידקיים במעי ובין הסיכון למחלות שונות? (מתוך MDEdge)

מנתונים שהוצגו במהלך הכנס השנתי מטעם ה-European Society of Cardiology עולה כי מיקרו-אורגניזמים במערכת העיכול של האדם נקשרו עם 29 מצבים רפואיים שונים, כולל מחלת ריאות חסימתית כרונית, לחץ דם גבוה וסוכרת מסוג 2.

לזיהוי הספקטרום של מחלות הקשורות עם מיקרוביום מערכת העיכול, החוקרים זיהו 422,417 מבוגרים עם נתונים גנטיים זמינים. גיל המשתתפים הממוצע עמד על 57 שנים, 46% היו גברים.

המחקר כלל 35 פולימורפיזמים (Single Nucleotide Polymorphism, או SNP) ייחודיים המוכרים ככאלו המשפיעים על המיקרוביום במערכת העיכול. מהנתונים עולה כי שבעה SNP נקשרו בקשר מובהק עם 29 מחלות, כולל יתר לחץ דם, סוכרת מסוג 2, היפרכולסטרולמיה, אי-ספיקת לב, אי-ספיקת כליות ואוסטיאוארתריטיס.

בנוסף, לאחר ניתוח נוסף של הנתונים, החוקרים מצאו כי הקשרים בין Ruminococcus flavefaciens ויתר לחץ דם ובין Clostridium וספירת טסיות עשוי להצביע על קשר סיבתי.

במהלך השנים האחרונות, היקף המחקרים אודות מיקרוביום מערכת העיכול והקשר עם מצבי בריאות וחולי עלה באופן דרמטי. ממצאי המחקר הנוכחי תומכים בהשערה כי מיקרוביום מערכת העיכול באדם הינה מערכת מורכבת, המעורבת במנגנונים פתופיזיולוגיים רבים בגוף האדם.

בשלב זה מוקדם מדי להמליץ למטופלים בנוגע להרכב המיקרוביום. עם זאת, מחקרים גנטיים כמו זה עשויים לסייע לחוקרים אחרים לבחון את הקשר הסיבתי בין הרכב המיקרוביום במערכת העיכול ובין תכונות מסוימות, דבר העשוי לסלול את הדרך ליעדי טיפול חדשים.

מתוך MDEdge

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה