משפחה

טיפול ב-Tirzepatide עדיף על Semaglutide בהפחתת המוגלובין מסוכרר בחולים עם סוכרת מסוג 2 (N Engl J Med)

מנתוני מחקר SURPASS-2 שהוצגו במהלך כנס ה-ADA (American Diabetes Association) ופורסמו במקביל בכתב העת New England Journal of Medicine עולה כי תכשיר חדש לטיפול בסוכרת, Tirzepatide, המבוסס על פעילות אגוניסטית ל-GIP/GLP-1, נמצא עדיף על Semaglutide להפחתת המוגלובין מסוכרר.

ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי אין נתונים אודות היעילות והבטיחות של טיפול חד-שבועי ב- Tirzepatide לעומת Semaglutide בחולים עם סוכרת מסוג 2. במחקר בתווית-פתוחה, בשלב 3, נכללו 1,879 חולים, אשר חולקו ביחס 1:1:1:1 לטיפול ב- Tirzepatide במינון 5 מ”ג, 10 מ”ג, או 15 מ”ג, או לטיפול ב-Semaglutide במינון 1 מ”ג.

בתחילת המחקר, ריכוז המוגלובין מסוכרר הממוצע עמד על 8.28%, גיל המשתתפים הממוצע עמד על 56.6 שנים והמשקל הממוצע עמד על 93.7 ק”ג.

תוצא הסיום העיקרי היה השינוי בריכוז המוגלובין מסוכרר מתחילת המחקר עד לאחר 40 שבועות.

החוקרים מדווחים כי השינוי הממוצע מתחילת המחקר בריכוז המוגלובין מסוכרר עמד על 2.01%-, 2.24%-, ו-2.30%-, עם טיפול ב- Tirzepatide במינון 5 מ”ג, 10 מ”ג, ו-15 מ”ג, בהתאמה, לעומת 1.86%- עם טיפול ב-Semaglutide. הטיפול ב- Tirzepatide בכל המינונים היה לא-נחות ועדיף על הטיפול ב-Semaglutide.

הירידה במשקל הגוף הייתה גדולה יותר עם Tirzepatide בהשוואה ל-Semaglutide (הבדל ממוצע ריבועים פחותים של 1.9- ק”ג, 3.6- ק”ג ו-5.5- ק”ג, בהתאמה; p<0.001 לכלל ההשוואות).

תופעות הלוואי הנפוצות כללו תופעות במערכת העיכול והיו ברובן בדרגה קלה-עד-בינונית בזרוע הטיפול ב- Tirzepatide או Semaglutide (בחילות תוארו ב-17-22% מהחולים שטופלו ב- Tirzepatide וב-18% מהמטופלים ב-Semaglutide; שלשול תועד ב-13-16% מהחולים וב-12%, בהתאמה; הקאות תוארו ב-6-10% מהמטופלים ב- Tirzepatide וב-8% מהמטופלים ב-Semaglutide, בהתאמה).

מבין החולים שטופלו ב- Tirzepatide, היפוגליקמיה תועדה ב-0.6% מהמטופלים במינון נמוך, 0.2% מאלו בזרוע הטיפול במינון ביניים ו-1.7% עם הטיפול במינון גבוה של Tirzepatide. שיעורי היפוגליקמיה בזרוע הטיפול ב-Semaglutide עמדו על 0.4%.

אירועים חריגים חמורים דווחו ב-5-7% מהמטופלים ב- Tirzepatide וב-3% מהמטופלים ב-Semaglutide.

החוקרים מסכמים וכותבים כי בחולים עם סוכרת מסוג 2, טיפול ב- Tirzepatide היה לא-נחות ועדיף על Semaglutide בכל הנוגע לשינוי הממוצע בריכוז המוגלובין מסוכרר.

N Engl J Med 2021

לידיעה ב-MedPage Today

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

    הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

    במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
    להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה