משפחה

איזון לחץ דם עשוי להפחית את הסיכון לאי-ספיקת לב בחולים עם מחלת כליות כרונית (מתוך כנס ה-American Society of Nephrology)

מנתונים שהוצגו במהלך כנס ה-American Society of Nephrology עולה כי איזון אינטנסיבי של לחץ הדם עשוי להפחית את הסיכון לאי-ספיקת לב בחולים עם מחלת כליות כרונית.

מחקרים קודמים הראו כי מחלת כליות כרונית הינה גורם סיכון לאי-ספיקת לב, אך לא היה ידוע אם יתר לחץ דם משפיע משמעותית על התפתחות אי-ספיקת לב בחולים עם מחלת כליות כרונית.

החוקרים בחנו את הנתונים אודות 915,038 יוצאי צבא עם מחלת כליות כרונית בשלב 3, או בדרגה חמורה יותר, ובחנו את הקשר בין שלב מחלת הכליות ובין מרווח הזמן עד לאשפוז עקב אי-ספיקת לב והיארעות אי-ספיקת לב. משתתפים עם אבחנה קודמת של אי-ספיקת לב הוצאו מהמחקר.

כל שלושה חודשים השלימו החוקרים הערכה של ממוצע לחץ דם סיסטולי ודיאסטולי ובחנו את ההתפתחות לאורך המעקב של אירועי אי-ספיקת לב ואשפוזים עקב אי-ספיקת לב.

מבין כלל החולים עם מחלת כליות כרונית, 111,549 (18%) פיתחו אי-ספיקת לב ו-29,597 (5%) אושפזו בשל אי-ספיקת לב. בחולים עם מחלת כליות כרונית בשלבים מתקדמים יותר משלב 3 תועד סיכון מוגבר משמעותית לאי-ספיקת לב, כאשר לאורך שמונה שנות המחקר, 30% מהחולים עם מחלת כליות כרונית בשלב 5 פיתחו אי-ספיקת לב, זאת בהשוואה ל-20% בלבד מהחולים עם מחלת כליות כרונית בשלב 3.

אי-ספיקת לב הייתה נפוצה יותר בקרב חולים עם מחלת כליות כרונית מתקדמת יותר. תקנון ללחץ דם סיסטולי ודיאסטולי וטיפול תרופתי לאיזון לחץ דם הפחית הקשר בין שלב מחלת כליות כרונית ובין אי-ספיקת לב. לאור זאת, איזון הדוק של לחץ הדם עשוי להפחית את הסיכון לאי-ספיקת לב בחולים עם מחלת כליות כרונית.

מתוך כנס ה-American Society of Nephrology

לידיעה ב-Healio

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה