משפחה

כל גל חום בישראל מוביל לתמותה עודפת של כ-45 איש (המשרד להגנת הסביבה)

המשרד להגנת הסביבה פרסם אמש מחקר ממנו עולה כי גלי חום מובילים לתמותה עודפת של כ-45 איש בכל גל חום, בעיקר בגילאי 70 פלוס. המחקר עקב אחר 8 גלי החום שהיו בין 2012-2020 , ומצא תמותה עודפת מצטברת של 363 איש.

השרה להגנת הסביבה, תמר זנדברג, התייחסה למחקר : “משבר האקלים הוא איום ממשי לבריאות ולחיים. המחקר מראה את ההשפעה של גלי החום ומשבר האקלים על תמותה עודפת, במיוחד באוכלוסיות החלשות. המחקר מצביע על הצורך הדחוף בפעולות ההיערכות למשבר האקלים שאותן מוביל המשרד להגנת הסביבה יחד עם הממשלה וכן שעל כלל גופי הממשלה והרשויות המקומיות להיערך לגלי החום, על מנת להפחית תמותה מוקדמת, סבל והוצאות רפואיות”.

פרופ’ נגה קרונפלד-שור , המדענית הראשית של המשרד להגנת הסביבה התייחסה גם היא לממצאים: “לעומת הצפות או שריפות, שבהן ההשפעה הפיזית הישירה על המשק ועל בריאות האדם ברורה, ההשפעה של גלי החום מורכבת יותר. המחקר הנוכחי, שנקט בגישה שמרנית, מצא השפעה של גלי חום על תמותה בישראל. יש חשיבות גדולה להבנת ההשלכות הרפואיות של גלי החום על מנת למנוע אותן ולהיערך להן במידת האפשר, על מנת להפחית סבל, הוצאות רפואיות, ותמותה מוקדמת, במיוחד באוכלוסיות חלשות. רוב ההשלכות הרפואיות של גלי החום ניתנות למניעה בעזרת הערכות מוקדמת ומערכות התראה היעילות גם מבחינה כלכלית, והמשרד להגנת הסביבה פועל במסגרת תוכנית ההערכות לשינוי אקלים, על מנת להיערך לגלי החום ולעלייה הצפויה בעוצמתם, שכיחותם ומשכם”.

לדיווח ב-YNET

לעבדות המחקר (באתר הידען)

הערת המערכת: בהינתן שמגמת ההתחממות תימשך ואף תתעצם, ושמעבר לתמותה העודפת מתרחשים נזקים בריאותיים וכלכליים ניכרים במקרים של גלי חום נראה שהבעיה רק תחריף ושיש צורך אמיתי ודחוף למענה הן באמצעות ההתמודדות הכוללת עם משבר האקלים בטווח הארוך והן בשיפור ההיערכות בטווח הקצר, אולי ע”י סוג של “מגן אבות ואימהות” שמתמקד במניעת נזקי גלי חום באוכלוסייה המבוגרת.

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה