משפחה

המרכז לבקרת מחלות ומניעתן ממליץ על חיסוני שפעת במינון גבוה לקשישים (מתוך הודעת ה-CDC)

בהצהרה מטעם המרכז לבקרת מחלות ומניעתן (Centers for Disease Control and Prevention) דווח כי הארגון ממליץ על מתן חיסונים כנגד שפעת במינון גבוה יותר לקשישים בגילאי 65 שנים ומעלה.

במרכז לבקרת מחלות ומניעתן דווח כי החיסונים במינונים גבוהים יותר עשויים להיות יעילים יותר באוכלוסייה המבוגרת, אשר לעיתים קרובות מתקשה לפתח תגובה חיסונית מספקת בכדי לזכות להגנה מפני נגיף השפעת. מטופלים מעל גיל 65 שנים מתמודדים עם הקשיים המשמעותיים ביותר במהלך עונת השפעת והם בסיכון הגדול ביותר לאשפוז ותמותה עקב הזיהום.

עם זאת, במרכז לבקרת מחלות ומניעתן מאמינים כי חיסונים במינונים גבוהים יותר עשויים להגן טוב יותר מפני סכנה זו. מחקר אחד שפורסם בכתב העת New England Journal of Medicine דיווח כי חיסונים במינון גבוה מנעו שפעת בקשישים עם עדיפות בהיקף 24% בהשוואה לחיסונים במינונים נמוכים יותר.

חיסונים אלו עובדים ע”י יצירת תגובה חיסונית גדולה יותר ממנת חיסון סטנדרטית. בפרט, חיסונים עם אדג’וונטים מכילים מרכיב נוסף המסייע למערכת החיסון לייצר תגובה משמעותית יותר בעקבות החיסון. אותם אדג’וונטים עשויים לכלול מלחי אלומיניום, המאותתים לגוף להגיב מהיר יותר. חיסונים במינונים גבוהים יותר מעודדים באופן דומה תגובה חיסונית משמעותית יותר מאחר וישנם יותר חלקיקים של הנגיף המיועד בתערובת. בתיאוריה, המשמעות היא כי הגוף ייצר תגובה מוגברת כנגד הנגיף בעקבות קבלת החיסון. לדוגמא, חיסון במינון גבוה יותר עשוי להכפיל את כמות האנטיגנים בהשוואה לחיסון במינון סטנדרטי.

ההחלטה הנ”ל התקבלה בעקבות המלצה של ועידת ה-ACIP (Advisory Committee on Immunization Practices) שדנה בנושא במהלך חודש יוני. במרכז לבקרת מחלות ומניעתן הבטיחו לספק פרטים נוספים אודות התוכנית בהמשך הקיץ ובשלב זה ממליצים כי הקשישים ינסו לקבל את החיסונים במינון-גבוה כמומלץ, אך במידה ואפשרות זו אינה זמינה, אזי לקבל את המינון הסטנדרטי אותו הם יכולים להשיג.

בשלב זה, עדיין אין המלצה לחיסון ספציפי לאלו מתחת לגיל 65 שנים. באופן היסטורי, במרכז לבקרת מחלות ומניעתן לא ציינו העדפה לחיסון כזה או אחר מתוך אמונה כי כל החיסונים הזמינים עדיין צפויים להיות יעילים במטופלים צעירים.

 

מתוך הודעת ה-CDC

 

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה