משפחה

טיפול פומי ב-SFA-002 משפר חומרת פסוריאזיס בתוך שישה שבועות (מתוך הודעת SFA Therapeutics)

מנתונים מוקדמים ממחקר בשלב 1b עולה כי טיפול פומי בתכשיר SFA-002 הוביל לשיפור בסימנים ותסמינים של פסוריאזיס רובדי כרוני בתוך שישה שבועות, כך על-פי הודעה לעיתונות מטעם חברת SFA Therapeutics.  לצד היעילות הגבוהה של הטיפול, החוקרים מדווחים כי לא תועדו תופעות לוואי או רעילות משנית לטיפול הניסיוני.

ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי SFA-002 הינו תכשיר פומי המפחית רמות ציטוקינים פרו-דלקתיים המעורבים בפתוגנזה של פסוריאזיס, כולל TNF-Alpha, IFN-Gamma ומספר מסלולי אינטרלויקינים.

החברה פרסמה את התוצאות ממחקר העוקבה הראשון בשלב 1b להערכת ההשפעת של SFA-002 בחולים עם פסוריאזיס רובדי כרוני בדרגה קלה-עד-בינונית. הממצאים מבוססים על הערכת התוצאות לאחר 12 שבועות טיפול פעיל וארבעה שבועות מעקב אחר 14 חולים, כמו גם 12 שבועות שלב הארכה שכללו שישה מהחולים.

מהנתונים עולה כי 85% מהחולים השיגו תגובה לפי מדד PASI  (או Psoriasis Area and Severity Index) של 50 ומעלה, 71% מהחולים השיגו תגובה לפי מדד של 75 ומעלה ושני חולים השיגו תגובה המתאימה למדד PASI של 100.

השיפור בסימנים ותסמינים של המחלה העורית זוהה בתוך שישה שבועות טיפול, ללא עדות לתופעות לוואי משנית לטיפול התרופתי או רעילות במהלך שלב הטיפול הפעיל או לאורך תקופת המעקב.

המחקר בשלב 1b נמשך בימים אלו תוך בחינת מדגם שני של חולים בימים אלו, כאשר התוצאות צפויות להתפרסם עד תום שנת 2023.

מחברת התרופות נמסר כי התוצאות המוקדמות מבטיחות ומציעות כי הטיפול ב-SFA-002 עשוי להיות יעיל ובטוח בחולים עם פסוריאזיס רובדי כרוני, עם עדות לשיפור בסימנים ותסמינים של המחלה העורית בתוך שישה שבועות טיפול.

מתוך הודעת SFA Therapeutics

לידיעה ב-Healio

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה