משפחה

לראשונה בביה”ח הציבורי אסותא אשדוד: ניתוח אורתופדי תוך שימוש בברגים שאינם מתכתיים הנספגים בגוף האדם.

ד"ר למדן : "מדובר בבשורה טכנולוגית ופורצת דרך המונעת ניתוחים נוספים להוצאת הקיבוע ומביאה למינימום אפשרות של סיבוכים"

טכנולוגיה מתקדמת בשירות הרפואה הציבורית. לראשונה בביה”ח הציבורי אסותא אשדוד התקיים ניתוח אורתופדי לנערה בת 12 תושבת השפלה תוך שימוש בבורג אשר נספג בגוף האדם.

בימים האחרונים פנתנה הנערה למיון ביה”ח וסיפרה לצוות המטפל שגלשה באחת המגלשות בגינות הציבוריות ובגלל רטיבות המגלשה, היא החליקה ונחבלה בקרסול. על פי בדיקה וצילום אובחנו שני שברים בקרסול שהצריכו קיבוע ניתוחי. לאחר מספר ימי המתנה לירידת הנפיחות הנערה נלקחה לחדר ניתוח. תחת הרדמה בוצעה החזרה של השבר וייצובו עם בורג מיוחד אשר מחזיק את השברים בעמדה טובה עד להחלמתם ולאחר מכן נספג בגוף האדם. בילדים, קיבוע של שברים כאלו התבצע עד כה עם ברגים ממתכת אשר במרבית המקרים היה צורך להוציאם בהמשך, דבר שהצריך תהליכי אשפוז והרדמה נוספים.

הפעם נעשה שימוש בבורג שנספג בגוף כעבור כשנתיים ויחסוך לנערה את הצורך בניתוח חוזר להוצאתו. ברגים אלו אינם מתאימים לכל סוגי השברים בילדים אך כאשר ניתן לעשות בהם שימוש הדבר יחסוך למטופל את הניתוח הנוסף.

ד”ר רון למדן הרופא המנתח: “מדובר בבשורה טכנולוגית פורצת דרך שאני מאמין שתתרחב בעתיד לניתוחים וטיפולים נוספים. אנו נמנעים מניתוח נוסף על כל המשתמע וההשלכות ומביאים למינימום אפשרות של סיבוכים. לסיכום מדובר בשילוב של רפואה מתקדמת, טכנולוגיה פורצת דרך וטיפול מיטיב למטופל”

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה