כירורגים מזהירים מפני בליעה של מגנטים על ידי ילדים (GSS)

תינוק בוכה
"בליעת מגנטים רבים או בליעת מגנט וחלק מתכתי היא מסוכנת ביותר, ההשלכות עלולות להיות קטלניות", כך נאמר במסיבת עיתונאים במהלך הקונגרס של החברה הגרמנית לכירורגיה

ילדים בולעים לעתים קרובות מגנטים קטנים, משחקי לוח, פאזלים תלת מימדיים, פסלונים או בגדי בובה. “ההשלכות עלולות להיות קטלניות”, הזהירה ד”ר פליסיטאס אקולדט,  מנהלת המרפאה לכירורגיית ילדים בבית החולים האוניברסיטאי ג’נה בג’נה, גרמניה, “בליעת מגנטים רבים או בליעת מגנט וחלק מתכתי היא מסוכנת ביותר”, אמרה במסיבת עיתונאים במהלך הקונגרס ה-141 של החברה הגרמנית לכירורגיה.

“צעצועים למבוגרים ולילדים עם מגנטים חזקים נמצאים בשוק מאז תחילת שנות ה-2000. אלה בדרך כלל חרוזים קטנים, ואפשר לבנות איתם דברים מעניינים”, אמרה אקולדט. אזהרות לגבי מגנטים הניתנים לבליעה בצעצועים פורסמו כבר בשנת 2007, עם זאת, תקריות חמורות שגרמו למוות עקב בליעה של מספר חתיכות מגנט קטנות ממשיכות להתרחש.

במהלך השנים הראשונות לחייהם, ילדים ותינוקות חוקרים את סביבתם. זה כולל הכנסת כל החפצים בהישג ידם לידיים ולפה שלהם. הסיכון לבליעת חפץ הוא בעיקר במהלך 4 השנים הראשונות לחיים. בליעת מספר מגנטים בו-זמנית או במרווחי זמן היא בעייתית במיוחד, הסבירה אקולדט. המשיכה המגנטית יוצרת לחץ גבוה שעלולה ללחוץ את דפנות המעי בחוזקה עד שהיא עלולה להוביל לא רק לחסימת מעיים אלא גם למוות של דופן המעי. עקב כך, חורים ופיסטולות יכולים להיווצר, וכתוצאה מכך דלקת בצפק, אלח דם ואפילו מוות.

“המעי של הילד הרבה יותר דק ועדין ודורש זרימת דם טובה. אם המעי לכוד בין המגנטים, לא ניתן לספק דם בצורה מספקת”, הדגישה.

לכתבה ב-medscape

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה