RSV מעלה סיכון לאירוע קרדיווסקולרי חריף (JAMA Internal Medicine)

על פי מחקר חתך מארה"ב שתוצאותיו פורסמו ב-JAMA Internal Medicine, כל חולה חמישי בבית החולים עם זיהום בנגיף נשימתי סינציטיאלי (RSV) מפתח אירוע קרדיווסקולרי חריף

על פי מחקר חתך מארה”ב, כל חולה חמישי בבית החולים עם זיהום בנגיף נשימתי סינציטיאלי (RSV) מפתח אירוע קרדיווסקולרי חריף. עבור חולים עם מצב קרדיווסקולרי קיים, אירוע קרדיווסקולרי חריף מתרחש בכל חולה שלישי, כך על פי נתונים שפורסמו ב-JAMA Internal Medicine.

ה-RSV תוקף את מערכת הנשימה, במיוחד את ריריות דרכי הנשימה העליונות ואת האפיתל של קנה הנשימה והסמפונות. זה לא הנגיף הנשימתי הראשון עם השלכות הרסניות על מערכת הלב וכלי הדם.

“במגפת הקורונה למדנו בכאב שחולים עם מצבים קרדיווסקולריים קיימים יש שיעורי תמותה גבוהים משמעותית ושסיבות קרדיווסקולריות הן סיבות שכיחות לתמותה מקורונה,” אמר המחבר הראשי של המחקר. לדבריו, “קיים קשר ישיר בין הנגיף לבין התפתחות אירועים כליליים חריפים, כמו גם לשפעת. מחקרים הראו שבימים הראשונים לזיהום בשפעת, שיעורי התקפי הלב ומקרי המוות בעקבותיהם עולים באופן משמעותי. עכשיו, המחקר הזה מראה שחולים עם מחלות קרדיווסקולריות נמצאים בסיכון מוגבר קריטי לאירוע קרדיווסקולרי חריף במהלך זיהום ב-RSV.”

המחקר כלל נתונים מתוכנית מעקב אחר RSV שכללה בתי חולים ב-12 מדינות בארה”ב. הנתונים כיסו מבוגרים מאושפזים בגילאי 50 ומעלה מחמש עונות RSV.

6248 חולים אושפזו מסיבות שונות, קצת יותר ממחציתם (56.4%) היו עם מצב קרדיווסקולרי קיים שלא הצריך טיפול בבית החולים. החוקרים דיווחו כי ליותר מחמישית (22.4%) מהחולים עם RSV היו עם אירוע קרדיווסקולרי חריף. אי ספיקת לב חריפה הייתה השכיחה ביותר (15.8%), אך היו גם מחלת לב איסכמית חריפה ב-7.5%, משבר יתר לחץ דם ב-1.3%, טכיקרדיה חדרית ב-1.1%, ושוק קרדיוגני ב-0.6%.

לכתבה ב-medscape

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה