גריאטריה

תוצאות מבטיחות להחלפת תכשירים כנגד VEGF בעיניים עם ניוון מקולארי גילי רטוב ועמיד לטיפול (BMC Ophthalmo)

במאמר שפורסם בכתב העת BMC Ophthalmology מדווחים חוקרים על ממצאי מחקר חדש, מהם עולה כי החלפה לטיפול תוך-זגוגיתי ב-Aflibercept (אייליה) הינו אפשרות טיפול יעילה בחולים עם ניוון מקולארי גילי עמיד ל-Ranibizumab (לוסנטיס).  למרות שיפור אנטומי בטווח הקצר לאחר זריקות Aflibercept בכל המקרים, לא תועדה עליה בחדות הראייה.

במסגרת המחקר ביקשו החוקרים לבחון את התוצאות בטווח הקצר של טיפול תוך-זגוגיתי ב- Aflibercept במקרים של ניוון מקולארי גילי רטוב עמיד ל-Ranibizumab.

המחקר כלל חולים שהיו במעקב למשך לפחות שלושה חודשים עם אבחנה של ניוון מקולארי גילי רטוב. כל המקרים טופלו בזריקות לתוך הזגוגית של Aflibercept בשל נוכחות נוזל בתוך הרשתית או מתחת לרשתית ו-PED (Pigment Epithelial Detachment), כפי שנקבע לפי בדיקת OCT, למרות טיפול בזריקות Ranibizumab לתוך הזגוגית. החוקרים בחנו באופן רטרוספקטיבי את הרשומות הרפואיות ואת הנתונים הדמוגרפים, הטיפולים שניתנו לפני זריקות Aflibercept, חדות הראיה המתוקנת הטובה ביותר לפני ואחרי זריקות Aflibercept, עובי שכבת מקולה מרכזית ונוכחות נוזל בתוך הרשתית או מתחת לרשתית, וגובה ונוכחות PED.

מדגם המחקר כלל 29 עיניים של 11 נשים ו-17 גברים. הגיל הממוצע עמד על 73.89 שנים. מספר הזריקות התוך-עיניות הממוצע לפני מתן Aflibercept עמד על 11.75. משך המעקב הממוצע לאחר זריקות Aflibercept עמד על 4.55 חודשים, עם ממוצע של 3.44 זריקות Aflibercept במהלך תקופה זו. חדות הראיה המתוקנת הטובה ביותר הממוצעת לפני ואחרי זריקות Aflibercept עמדה על 471.3 ו-345.1 מיקרונים, בהתאמה (p<0.001). גובה PED לפני ואחרי זריקות Aflibercept עמד על 350.4 ו-255.52 מיקרונים, בהתאמה.

החוקרים מסכמים וכותבים כי מהנתונים עולה כי החלפה לטיפול תוך-זגוגיתי ב- Aflibercept הינה אפשרות טיפול יעילה בחולים עם ניוון מקולארי גילי עם עמידות ל-Ranibizumab.

BMC Ophthalmol. 2015;15(40

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה